A G osztály kedvezőtlen légellenállása és nagy motorjai miatt a Mercedes egyik legproblémásabb modellje, legalábbis Európában. A megoldás kézenfekvő: ebből is villanyautót kell csinálni, és úgy tűnik, már el is kezdődött a folyamat.
A kérdés elég régen napirenden van, 2019 végén Ola Kallenius, a Mercedes vezérigazgatója el is ismerte, hogy már fut egy ilyen projekt. A legújabb fejlemény az ügyben, hogy április 1-én az európai védjegyekkel foglalkozó hivatal, az EUIPO közzétette a Mercedes igényét az EQG 560 és EQG 580 típusjelzésekre, ami újabb bizonyíték arra, hogy dolgoznak az elektromos kivitelen.
Az Auto Motor und Sport értesülései szerint az új EQG bemutatása sem lehet nagyon messze: a bemutatóra már 2023-ban sor kerülhet, a gyártás pedig 2024-ben indulhat meg. Ezzel a Mercedes két legyet üthet egy csapásra: egyrészt megszabadulhat Európában a szén-dioxid-kibocsátási átlagát leginkább rontó típusok egyikétől, másrészt viszont megtarthatja egyik legjellegzetesebb típusát az itteni kínálatban.
Valószínű, hogy Észak-Amerikában, a Közel-Keleten, Oroszországban és más, kibocsátási szempontból kevésbé szigorú piacokon később is megtartják a benzines és dízelmotoros változatokat, Európában viszont az akkumulátorokkal megtömött alvázú EQG maradhat a Mercedes terepjáró egyetlen elérhető változata.