Hogy hívják a GR 86-ot, ha kék? BRZ!
Attól eltekintve, hogy a Subaru BRZ kék színű és valamelyest máshogy futnak a vonalak a lökhárítóján, igazából a GR 86-os mellett olyan, mint a képes játékok, amiben meg kell találni a tíz különbséget. A közös bemutatón viszont igyekeztek megmutatni, hogy a Toyota a sportosabbik, a Subaru pedig a hétköznap használható kis kupé.
Korábban már Akio Toyoda is utalt rá, hogy sokkal inkább eltérő karakterű autókat szeretnének készíteni. Talán ezért van az is, hogy a kézi váltós GR 86-tal szemben az 6 fokozatú automatával szerelt BRZ állt (mindenki megnyugodhat, ebből is lesz manuális) a bemutatón.
Gyalogosfelismerő, automata vészfékező rendszer, holttérfigyelő asszisztens és adaptív tempomat is lehet az autókban. Megújult a központi érintőképernyős infotainment (8 colos) és digitális lett a műszeregység is, itt a fordulatszámmérő azért maradt központi helyen.
Mindkét autón motorsportból származó aerodinamikai megoldások vannak, amik közül egyértelműen a legfeltűnőbb és egyben leginkább megosztó az első sárvédők kerék mögötti légkilépője. Az elődmodell hátsó spoilere helyett a csomagtérfedelet húzták enyhe kacsafarokba.
Ahogy a GR 86-ban, úgy a BRZ-ben is 2,4 literes, szívó, négyhengeres bokszermotor van, ami itt 231 lóerős (a japán piacos modellek ezen felül kapnak még 4 lóerőt) és 250 Nm nyomatéka van. Kevesebb mint 6,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, tehát a kötelező katalógusadatokban alapvetően megegyeznek. Jelentős különbség viszont, hogy amíg a GR 86-os kapható lesz Európában, addig a BRZ nem.
Úgy tűnik, hogy a páros nagyon örülhet a két hátsókerekes sportkupénak, mert a Subaru BRZ-t most mutatták be másodjára. 2020 novemberében láthattuk először, akkor a tipikus kék helyett szürke színben. Most a biztonság kedvéért a GR 86 bemutatóján is megjelent a BRZ, talán azért, hogy lássuk azt a tíz különbséget.