Eljött a pillanat, amelyre bő két évet vártunk: bemutatták a Volkswagen ID.4 és a Skoda Enyaq Audi jelvényes testvérmodelljeit. A többes számot az indokolja, hogy az elektromos hajtású modellből ötajtós csapott hátú, és kupétetős változat is készül, az utóbbi régi Audi szokás szerint a Sportback melléknevet kapja.
Az autó megjelenésén senki nem fog meglepődni: egyrészt nem sokat változtattak a 2019-ben leleplezett Q4, illetve a tavaly bemutatott Q4 Sportback tanulmányautók formatervéhez képest, másrészt az alkalmazott formai megoldások is nagyszerűen illenek az Audi megszokott arculatához.
A Q4-essel, akár a Volkswagen az ID.4-essel, a divatos hobbiterepjáró-kategória közepét célozták meg, már ami a méreteket illeti: 4,59 méteres hosszával, 1,865 méteres szélességével és 2,76 méteres tengelytávjával a típus egyetlen európai nagyváros parkolóhelyeiről sem fog kilógni, miközben elég nagy hozzá – nem kis részben 1,63 méteres magasságának köszönhetően – hogy Észak-Amerikában is eladható termék legyen. A csomagtér térfogata alaphelyzetben 520 literes, ami ebben a méretkategóriában szintén jó átlagosnak mondható.
Az autó műszaki adatai ismerősek lesznek a korábbi MEB alapú Volkswagen csoportos modellekből. Háromféle változat készül majd, az alapmodellbe 52 kWh-s akkucsomag kerül a hátsó kerekeket hajtó 170 lóerős motorral, ez kapja a 35-ös számot. A 40-es változatba még ugyanígy egy motor kerül, de már a 77 kWh-s akkumulátorral, így ennek a csúcsteljesítménye 204 lóerő lesz, míg az 50-es szám a kétmotoros, 299 lóerő csúcsteljesítményű hajtás és a 77 kWh-s akkumulátor kombinációját takarja.
A 35-ös változat 9 másodperces gyorsulási időt ígér százig, 341 km-es hatótávval. A tömege ennek a legkisebb, 1,89 tonna, a legnagyobb töltési teljesítménye pedig váltóáramról 7,4, egyenáramról 100 kW. A 2,02 tonnás 40-es 8,5 másodperc alatt érheti el a százas tempót, a hatótávja 520 km egy töltéssel, és 11 kW-os váltóáramú, illetve 125 kW-os egyenáramú töltési sebességet érhetnek el vele. Az 50-es azonos akkumulátorával változatlan töltési sebességek adódnak, viszont a kétmotoros hajtás miatt a hatótáv 488 km-re csökken, a gyorsulási idő szára pedig 6,2 másodpercre, annak ellenére, hogy ez a modell már 2,14 tonnát nyom.
Az árazásról egyelőre annyit tudunk, hogy Németországban a sima Q4 35-öst 41 900 euróért (kb. 15 millió forintért) adják majd, a Sportback felára pedig 2000 euró lesz. A forgalmazást azonban nem ezzel a változattal kezdik, hanem az Edition One nevű, felextrázott kivitelekkel, amelyek 21-es kerekekkel és S-Line felszereltséggel érkeznek 6195 eurós felárral, azaz kezdetben bő 48 ezer eurót (17,2 millió forintot) kérnek majd az alapkivitelű Q4-esért is.