Nagyon változékony, hogy modellfrissítés címén mit mutatnak az autógyártók. Van, hogy teljes arculatváltás is belefér a fogalomba, és van, hogy nagyítóval is nehéz megtalálni a változásokat.
A Seat ezúttal az utóbbit adja elő: az új Aronán még csak-csak felfedezhető némi változás – az első lökhárítón változtattak egy nagyobbat – az Ibizán viszont még ennyit sem módosítottak. Itt csak a fényszórók belsejét változtatták meg, így szélesebb körben lesz elérhető valamiféle LED-es technika.
Amitől mégis említésre méltó a két típus átalakítása, az a belső tér, azon belül is a műszerezettség átalakítása: ezen a téren a Seat is követi az aktuális divatot. A szokványos két kerek műszeres kialakítást itt is LCD kijelző váltja, legalábbis a drágább kivitelekben. A műszerfalba integrált középső képernyőt pedig kevésbé elegáns, de talán jobban kézre eső, tablet formátumú érintőképernyőre cserélték. Ehhez a középkonzol kialakításán is változtatni kellett, a középső szellőzőrostélyok például lejjebb kerültek.
Ez utóbbi kijelző egyébként 8,25 vagy 9,2 hüvelykes lehet, és a Seat új Full Link szórakoztató és információs szoftvere fut rajta, amely egyebek közt teljes mobiltelefon-integrációt, mobilnetet és hangvezérlést ígér.
A motorválaszték mindkét felújított modell esetében a jól ismert benzines turbómotorokból áll majd. Az Ibiza elérhető lesz az ezres háromhengeres 80 lóerős turbó nélküli változatával is, a turbós kivitel pedig 95 vagy 110 lóerős lehet. Az Arona a két háromhengeres turbómotor mellett 1,5 literes négyhengeres TSI motorral is elérhető lesz.