Bár a VW csoport legtöbb villanyautója a világszerte igen divatos szabadidő-autó kategóriához tartozik, nem csak ezzel a kategóriával terveznek.
A hagyományosabb autóformák manapság már szinte csak Kínában tartoznak a népszerűbbek közé. Nem csoda, hogy itt tervezik bemutatni az E-tron család következő, ilyen fazonú tagját. A típusnak egyelőre csak az orrát mutatták meg, így nem tudni, hogy hagyományos, lépcsős hátú szedánról, ferde hátú ötajtósról, esetleg sportos kupéról van-e szó, az viszont biztos, hogy nem egy újabb terepjáró-fazonú modellt mutat az Audi.
Egyes források szerint az új tanulmányautó nem csak egy új típus előfutára lehet, de az új, PPE jelzésű prémium műszaki alapoké is – a negyedik platformé, amelyet az Audi villanyautókban felhasználnak. Ez állítólag az MEB padlólemezhez hasonlóan rugalmas felépítésű lesz, viszont drágább megoldásokat tartalmaz majd, így elsősorban prémium-modellek alapjául szolgálhat majd.
Az Audi első, hagyományos személyautó-formát követő elektromos hajtású modellje, az E-tron GT még a Porsche Taycan számára fejlesztett J1 platformra épül, de ezt egyértelműen átmeneti megoldásnak szánták. A PPE viszont olyan megoldás lesz, amelyre minden, a VW csoporthoz tartozó prémium-gyártó építkezhet majd, a így az Audi és a Porsche mellett a Bentley, sőt, akár a Bugatti is.