A Silk-FAW márka első autóját mutatták be az idei Sanghaji Autószalonon: az új márkát Kína legrégebbi autógyártója, a FAW alapította, kifejezetten abból a célból, hogy a világ gazdagjai kínai szupersportkocsit is választhassanak.
A formatervet nyilván kicsit sem lehet elrontani egy olyan autónál, aminek egy-egy példányáért 1,45 millió dollárt készülnek elkérni, ezért leszerződtették a Volkswagen csoport korábbi dizájn-guruját, Walter De Silvát, aki tisztességesen átrajzolta a 2019-ben bemutatott prototípust. Az elszállt fantázia-tanulmány valóságosabb jelleget öltött – lett némi Le Mans-i versenyautó jellege, a légbeömlők körül sok meztelen karbonszálas felülettel – és úgy tűnik, ebből a változatból készül majd 99 példány a jövő évtől, méghozzá nem is Kínában, hanem Olaszországban.
Az autó műszaki megoldásairól egyelőre nagyon vázlatosan ismertették: úgy néz ki, valamilyen turbós V8-as motor, és három villanymotor dolgozik benne együtt. Ezek hozzák össze az 1400 lóerő összesített csúcsteljesítményt, amitől a kínai szuperautó 1,9 másodperc alatt érheti el a százas tempót, és elvileg akár 400 km/h-val is képes haladni.
És hogy mindennek mi értelme? Úgy tűnik, a FAW a Hongqi márka révén be szeretne kerülni a nemzetközi prémium-gyártók közé, és úgy vélik, egy ilyen méregdrága szupersportkocsi sokat lendíthet a márkanév ismertségén. Ez valószínűleg így is van, bár hogy mennyivel viheti közelebb egy ilyen gép a FAW-ot a 2030-ra betervezett évi egymillió autó eladásához, az elég bizonytalan.