Bármennyire hangosan zokognak a keményvonalas Hátsókerekes Kisegyház tagjai, elkerülhetetlen lépés volt az összkerékhajtás az M3-as és M4-es BMW-ben, hiszen az alapmodellek 480 lovasak, a Competition verzióban pedig már 510 lóerőt és 650 Nm nyomatékot tud az S58-as sorhatos. Ez pedig borzasztóan sok már a jóból, nem árt biztosan az úton tartani az 1,8 tonnás sportautókat.
Alapvetően a hátsó kerekek maradnak hajtottak, amik között ott figyel az aktív M differenciálmű, mely 0 és 100% között képes osztogatni a nyomatékot a két kerék között. A sportmodellekhez fejlesztett M xDrive csak akkor lép közbe, ha elvész a tapadás. Elektronikusan szabályozott osztóművében többtárcsás kuplung van, amivel szintén szabadon grammolhatja ki a nyomatékot.
Ettől még nem kell lemondani az aszfaltra húzott vastag fekete gumicsíkokról vagy a driftelve felkent kanyarívekről. Az M xDrive-nak is több módja van, köztük egy inkább hátsókerekes érzetű és egy olyan, ahol véletlenül sem küld előre nyomatékot. A menetstabilizáló pedig 10 fokozatban állítható, hogy fokozatosan lehessen eljutni az őrületig. Átdolgozták az összkerekes M3-asok és M4-esek első futóművét és geometriáját, a kormány áttételét és a motor kenési rendszerét is.
Amíg a hátsókerekes M3 és M4 Competition 3,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, addig az xDrive verziók 3,4 másodperc alatt letudják a referencia sprintet. A legjobb mégis a választás lehetősége, hiszen aki a hagyományos M3-ast szeretné, és el tudja engedni a megalomániát, az megveheti a hátsókerekes, kézi váltósat.