A Giulia és a Stelvio alapjaként alkalmazott Giorgio padlólemez pályafutásának véget vet a Stellantis, és úgy tűnik, ezzel a márkánál folyó típusfejlesztések egy része is új alapokra kerül. Az Alfa Romeo a későbbiekben a Stellantis szabványos STLA platformjait használja majd.

Úgy néz ki, a Peugeot menedzserei által vezetett Stellantis követi az eddig bevált stratégiát, és egységesített műszaki tartalommal igyekszik olcsóbbá tenni a gyártást az Fiat-Chrysler márkáinál is. Ehhez persze már nem lenne elegendő a Peugeot csoport eddig használt két padlólemeze, hiszen ezek az Amerikában forgalmazott Chrysler, Dodge és Ram típusok alá egyszerűen kicsik lennének, ezért a Stellantis vezetése négy platformot használ majd.
Az STLA-nak nevezett platformcsalád két kisebb tagja, az STLA Small és az STLA Medium várhatóan azonos lesz a ma használt Peugeot CMP és EMP2 platformokkal, az STLA Large nagyobb, önhordó karosszériás autók számára készül, az STLA Frame pedig az Észak-Ameriában kulcsfontosságú alvázas terepjárók és pickupok alapja lesz.
Az Alfa Romeo vezetése megerősítette, hogy a márka jövőbeli típusaiban is csak ezeket a műszaki alapokat használják majd – két kisebb típus kivételével, amelyek lényegében készen vannak – ami valószínűleg azt is jelenti, hogy a Giulia és a Stelvio utódjának fejlesztését újra kell kezdeni.
A már cégegyenesben levő két kisebb Alfa Romeót azonban már nem törlik a programból, ezek csupán késnek egy keveset. A kompakt Tonale három hónappal érkezik később, mint korábban tervezték: ennek a gyártása 2022 elején indulhat, míg a négyméteres kategóriához tartozó, Brennero néven emlegetett típus bemutatása állítólag 2023 elejére tolódik át. Az első STLA Large alapú, nagyobb modellek legkorábban 2024-ben érkezhetnek meg.
Úgy tudjuk, a Stellantison belül három prémium-márka, az Alfa Romeo, a DS és a Lancia közösen fejleszt majd új típusokat.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
A Xiaomi egyetlen autója kelendőbb, mint a Ford vagy a GM villanyautói egyben
A kínai telefongyártó az autópiacon is nagyon sikeres hazájában.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Hírek
Ez a 39 éves Fiat Panda 16 milliót ér, mutatjuk miért
A kulcs egyik része az eredeti tulajdonos személye.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Közélet
Ha nem tolatva állsz be a parkolóhelyre, hamar kész a baj!
Az autózásban is el lehet spórolni dolgokat, de könnyen visszaüthet, ha rutinból parkolunk.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Erre nem vagy félkészülve: Nissan Muranóból csinálnak GT-R-t
Valaki nagyon vágyott egy SUV GT-R-re.
- Hírek
Méretes jégtáblákkal bombázta egy kamionos az autósokat az M7-esen
Valószínűleg elfelejtette indulás előtt letakarítani.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Cukorkával csalogatják a villanyautósokat, hogy éjszaka töltsék autóikat
Havi háromezer forintot lehet spórolni az autók sz éjszakai töltéssel Floridában.
- Hírek
Még mindig lehet foglalót tenni az új Tesla Roadsterre, pedig már öt éve hitegetnek vele
Először 2020-ra ígérték a megjelenését, utána 2021-re, majd 2022-re és így tovább 2025-ig.
- Technika
A Ford anno csinált egy hátsókerekes Focust, 420 lóerős V8-as motorral
Azt akarták demonstrálni, hogy az új külön is megvásárolható motorjuk milyen könnyen elfér a kisebb motorterekben is.
- Hírek
H-alakú váltót szabadalmaztatott elektromos autóiba a Ford
Jó vagy felesleges ötlet?
- Hírek
Újabb kínai autómárka érkezik Európába, 1000 kereskedés megnyitása a cél
A márka 2025 végéig 10 országban nyitna kereskedéseket. Elsőként Németország, Norvégia, Dánia és Hollandia kerülhet sorra.
- Hírek
F1: az Audi nagyon nem örülne a V10-es motorok visszatérésének
Bár a gyártó közleménye diplomatikusan fogalmaz, egyértelmű üzenetet hordoz.
- Hírek
Feketelista készül a szabálytalankodó autósokról
A sebességtúllépők mellett az ittas vezetők és a mobilozók is felkerülnek a visszaesők listájára.
- Hírek
BMW-s szakemberekkel erősít a Xiaomi Európában
Európa sem marad ki a Xiaomi autóiból.
- Hírek
Végre egy rendes hibrid rendszeren dolgozik a Volkswagen
A Volkswagen eddig csak plug-in hibrid és lágy hibrid rendszereket kínált.
- Hírek
Már az FBI foglalkozik a Tesla-vandálokkal
Trump belső terrorizmusnak nevezte, úgyhogy ennek megfelelően kezelik a helyzetet.
- Hírek
Valaki épített egy RC autót, 44 köbcentis, V8-as motorral
Az apró motornak elképesztően jó hangja van és egész hevesen mozgatja az autót, amibe beszerelték.
