Túl könnyű átverni a Tesla Autopilot-ot
A hét eleji halálos Tesla baleset kapcsán, ahol a vezetőülésen nem találtak senkit, merült fel, hogy mennyire nehéz az Autopilot-ot rávenni a sofőr nélküli vezetésre. A Consumer Reports (CR) tesztelői szerint meglepően könnyű a feladat.
Egy Model Y-nal végezték a tesztet, egy nagyjából nyolcszáz méteres, lezárt pályán. Becsatolták a biztonsági övet még az autóba való beülés előtt, kötöttek egy láncon lógó súlyt a kormánykerékre, hogy a rendszernek ne tűnjön fel, hogy senki nem fogja a kormányt. Elindultak, és bekapcsolták az önvezető funkciót, letekerték 0-ra a sebességszabályzót, így az autó megállt, a sofőr átcsusszant az anyósülésre, majd újra feltekerte a sebességet. Az Autopilot pedig vezetett tovább, mintha továbbra is ülne valaki a vezetőülésben.
Bár a Tesla rendszere egyértelműen figyelmeztet rá, hogy csak az útra figyelő sofőrrel együtt biztonságos a használata, a CR szerint a gyártó nem gondoskodott róla kellőképpen, hogy a vezetéstámogató rendszerre biztosan figyeljen valaki. Azt, hogy valaki vezet-e, csak a kormány nyomatékszenzora révén érzékeli a rendszer, sem az ülés súlyérzékelőjének jelét nem veszi figyelembe, sem más módon nem győződik meg róla, hogy a sofőr az útra figyel.
„Többször is megismételtük a tesztet, és az autó minden alkalommal zavartalanul ment tovább, mintha valaki fogná a kormányt, és ülne a sofőrülésben.” - mondta a CR teszrelője. Azt is megjegyezte, hogy ebből a szempontból a Ford és a GM rendszerei előrébb járnak, mivel azok kamerával figyelik, hogy hova néz az autó sofőrje.