Eddig elsősorban az Audinál folyó fejlesztések eredményeiről lehetett hallani, de úgy néz ki, a Volkswagen haszonjármű-üzletágánál is hozzákezdtek az önvezető autók fejlesztésének.
A két csapat azonban két eltérő irányból közelít a problémához: míg az Audinál kifejezetten a magánautókba építhető önvezető megoldásokon dolgoznak, haszonjárműves részleg az Argo AI önvezető rendszerét felhasználva robottaxit fejleszt az ID.Buzz alapjaira.
Az elektromos ID.Buzz szériaváltozatát 2022-től tervezik gyártásba küldeni a VW hannoveri üzemében, és a cég vezetése arra utalt, hogy a robottaxi-program is ez után, 2023 körül kaphat nagyobb lendületet. Az első protoítpusokat már korábban, állítólag már az idén tesztelik majd München utcáin, de a komolyabb tesztflottát két év múlva várhatjuk: akkor kezdik az önvezető kisbusz példányait külső cégeknek kiadni, amelyek aztán a forgalomban tesztelhetik ezeket.
Úgy tudjuk, személy- és áruszállító változatok egyaránt készülnek majd önvezető kivitelben, ami nem csoda: az önvezető áruszállítás iránt manapság talán még nagyobb érdeklődés mutatkozik, mint a személyszállítási felhasználás iránt. A VW haszonjármű-részlegénél épp ezért úgy számolnak, hogy a kezdeti magas költségek után az önvezetést fejlesztő részleg közepes és hosszú távon akár nyereséget is hozhat.