Elektromos katonai terepjárót készített a GM Defense
A General Motors nagy összegeket áldozott már eddig is az elektromos átállásra, és most a katonai részleg is készített egy ilyen prototípust.
Az autó nagyrészty azonos az ISV nevű modellel, amely lényegében egy csővázas, nyitott utasterű Colorado ZR2 pickup, a terheléshez igazított terepfutóművel és matt keki fényezéssel. A hajtást viszont teljesen elektromosra cserélték: a hajtást egyetlen, 200 lóerős villanymotorra bízták, amelyet egy 400 voltos, 60 kWh kapacitású akkumulátorból táplálnak. A GM Defense szerint a hatótáv így – nyilván a terheléstől és a tereptől függően – 110 és 240 km között van.
Az autó érdekessége, hogy – valószínűleg az egyszerűség kedvéért – a villanymotort a dízel helyére, az autó orrába építették, így a mechanikus összkerék-hajtás is pont ugyanúgy működik, ahogy a hagyományos változatban.
A GM Defense szóvivője szerint nem a hadsereg kérésére építették az elektromos prototípust, inkább azért, hogy megmutassák a lehetséges vásárlóknak, hogy egy ilyen változat is a lehetőségek között van.
Az ISV-t egyébként mintegy 335 ezer dollárért szállítja a GM Defense az amerikai hadsereg számára, ilyen magas árba pedig akár az elektromos hajtáslánc is beleférhetne. A kérdés nem is ez, hanem hogy az alacsony hatótáv, a hosszú töltési idő és a terepen való utántöltés nehézsége egy katonai terepjáró esetében mennyire elfogadható a lehetséges felhasználók számára.