Elektromos katonai terepjárót készített a GM Defense

2021.05.06. 16:57

A General Motors nagy összegeket áldozott már eddig is az elektromos átállásra, és most a katonai részleg is készített egy ilyen prototípust.

Az elektromos változat platót kapott hátsó ülések helyett
Az elektromos változat platót kapott hátsó ülések helyett

Az autó nagyrészty azonos az ISV nevű modellel, amely lényegében egy csővázas, nyitott utasterű Colorado ZR2 pickup, a terheléshez igazított terepfutóművel és matt keki fényezéssel. A hajtást viszont teljesen elektromosra cserélték: a hajtást egyetlen, 200 lóerős villanymotorra bízták, amelyet egy 400 voltos, 60 kWh kapacitású akkumulátorból táplálnak. A GM Defense szerint a hatótáv így – nyilván a terheléstől és a tereptől függően – 110 és 240 km között van.

Az autó érdekessége, hogy – valószínűleg az egyszerűség kedvéért – a villanymotort a dízel helyére, az autó orrába építették, így a mechanikus összkerék-hajtás is pont ugyanúgy működik, ahogy a hagyományos változatban.

A GM Defense szóvivője szerint nem a hadsereg kérésére építették az elektromos prototípust, inkább azért, hogy megmutassák a lehetséges vásárlóknak, hogy egy ilyen változat is a lehetőségek között van.

Az ISV-t egyébként mintegy 335 ezer dollárért szállítja a GM Defense az amerikai hadsereg számára, ilyen magas árba pedig akár az elektromos hajtáslánc is beleférhetne. A kérdés nem is ez, hanem hogy az alacsony hatótáv, a hosszú töltési idő és a terepen való utántöltés nehézsége egy katonai terepjáró esetében mennyire elfogadható a lehetséges felhasználók számára.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.