Lesz ezer lóerős Toyota, bár már nincs rá szükség
A Toyota még 2018 januárjában mutatta be a GR Super Sport tanulmányt, azzal a céllal, hogy ez legyen a következő Le Mans-i versenyautójuk utcai alapja. Azóta változtak a Le Mans Hypercar kategória szabályai, így nem kell utcai változatot készíteni ahhoz, hogy egy ilyen autóval rajthoz állhassanak a gyártók, de a Toyota állítólag kitart az eredeti elképzelés mellett.
A típus így utcán lesz az Aston Martin Valkyrie és a Merecedes AMG One közvetlen kihívója. Az Autocar híre szerint a hajtásrendszeren sem változtatnak: egy 2,4 literes, turbós V6-os és két villanymotor révén tervezik elérni az ezer lóerő összteljesítményt.
Azt egyelőre a brit lap is csak találgatja, hogy hány példány készülhet a valaha volt legerősebb utcai Toyotából. Az eredeti tervekben húsz darab elkészítése szerepelt, ennyit írtak elő az előzetes LMH szabályok. Úgy viszont, ha a versenyváltozat kikerül a képből, akkor az lehet a logikus döntés, hogy egy nagyságrenddel többet, néhány százat gyártsanak – úgy talán megtérülhet a dollármilliárdos nagyságrendű fejlesztési költségeknek legalább egy része.