Formás lett a Genesis első luxuskombija

2021.05.12. 13:41

Nem túlzás azt állítani, hogy a kombi karosszériaforma csak Európában volt képes igazán teret hódítani, különösen a prémium-kategóriában. Itt viszont fontos eladásnövelő: bizonyos típusok esetében népszerűbb is, mint a szedán-variáció.

Ennek köszönhető, hogy a Hyundai luxusmárkája, a Genesis is elkészítette a maga prémium-kombiját, a G70 szedán alapjaira. Annyira nem változtattak az alapokon, hogy a két autó méretei milliméterre megegyeznek: a kombi is 4,685 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,4 méter magas, 2,835 méteres tengelytávval.

A csomagtér-kiegészítést is úgy tervezték meg, hogy még az ajtók vonalán sem kellett sokat változtatni: az autó oldalába is belógó hátsó panoráma-ablak ráadásul olyan érdekes formai megoldás, amely eléggé kiemeli a tömegből a Genesis modelljét.

A fotók mellől egyelőre hiányzik a legtöbb adat: a csomagtérről például csak annyit mondtak, hogy nagyjából 40%-kal kínál majd több helyet, mint a szedáné. Az pedig csak sejthető, hogy a két változat ugyanazokat a motorokat kapja. A szedán egyébként jelenleg egy 255 lóerős kétliteres turbós négyhengeres benzinmotorral, egy 370 lóerős 3,3 literes, szintén turbós V6-ossal és egy 2,2 literes, 202 lóerős turbódízellel készül el – valószínű, hogy a Shooting Brake is ezekkel a motorokkal érkezik Európába.

A Genesis az idén nyáron indítja el európai bevezető kampányát. Bár először három nagy piacra koncentrálnak: Németországra, Svájcra és Nagy-Britanniára, valószínű, hogy később a kontinens más országaiban is felbukkannak majd a koreai luxusmárka autói.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.