Bár már autógyárat is vettek hozzá, és már tavaly megmutatták a Land Rover Defender szellemi utódjának szánt alvázas terepjárót, a 2021 végi gyárindítási ígéretet nem tudják tartani.
A jelen állás szerint 2022 közepe előtt nem indulhat meg a gyártás, de ez nem is meglepő: a járványhelyzet, ha nem is akadályozza meg teljesen a tervek végrehajtását, biztosan lassít rajtuk.
A fejlesztés mindenesetre folyik tovább: az osztrák Magna-Steyr állítólag igen intenzív tesztelést végez: 130 prototípussal mintegy 1,8 millió kilométert terveznek megtenni, hogy az autó mindenben megfelelhessen az elvárásoknak.
Sir Jim Ratcliffe, az Ineos tulajdonosa nemrégiben részt vett egy ausztriai teszten a prototípusokkal, és úgy nyilatkozott, hogy még bőven van munka az autón. Ugyanakkor azt is elmondta, biztos benne, hogy képes lesz mindarra, amire szánták.
Az Grenadier fejlesztését az után határozta el az Ineos vezetője, miután a Land Rover bejelentette, hogy leállítja a Defender gyártását. A végleges autó formatervében nagyon emlékeztet is a példaképre, bár a Defendernél hosszabb tengelytávú és szélesebb típus műszaki alapjainak nincs köze a Land Roverhez. A terveket a stuttgarti MBtech készítette, a fejlesztést a Magna-Steyr végzi Ausztriában, a motort pedig a BMW-től szerzik be.