Rekordbírságot kapott a Google az Android Auto miatt
Az ügy abból indult ki, hogy a Google nem engedte az Android Auto felületen keresztül használni a JuicePass nevű applikációt, amelyen keresztül villanyautó-töltési lehetőségeket lehetett keresni, illetve lefoglalni.
A JuicePass hátterében persze a Google-hoz mérhető súlyú nagyvállalat szerepel: az applikációt kiadó Enel X annak az Enel S.p.a.-nak a leányvállalata, amely az olasz nemzeti áram- és gázszolgáltatóból nőtt ki, és jelenleg már a második legnagyobb energiaszolgáltató a világon.
Az olasz hatóságok vizsgálata arra a következtetésre jutott, hogy a Google azért blokkolta a JuicePass Android Auto kompatibilis változatának használatát, mert az a Google Maps villanyautó-kereső szolgáltatásának konkurenciája lehetne. A Google szolgáltatása egyébként nem egyenértékű az Enel X-ével, mivel az előbbivel nem lehet töltőpontokat lefoglalni, csak a helyzetük meghatározására van mód, de az olasz hatóság érvelése szerint a Google egy későbbi, lehetséges fejlesztése érdekében korlátozta a konkurenciát.
A Google egyelőre ott tart, hogy tagadja a vádakat, és kifejezte, hogy nem ért egyet a bírsággal. Arról viszont még nem nyilatkozott a cég, hogy hajlandó-e fizetni, illetve módosítani eddigi, a hatóság szerint versenykorlátozó gyakorlatán.
Az amerikai cégóriás azzal magyarázta az Android Auto-ra vonatkozó korlátozásait, hogy ezzel is igyekszik minimális szinten tartani az autóvezetők figyelmének megzavarását. Ugyanakkor jelezték, hogy az autóban is elérhető applikáció-választékot épp a közelmúltban növelték néhány százról néhány ezerre. Arra viszont nem adtak magyarázatot, hogy az JuicePass miért nincs az engedélyezett alkalmazások között.