Opel és a Peugeot furgonok hidrogén-hajtással
A Citroën Jumpy, Opel Vivaro és Peugeot Expert furgonokból mutatott be üzemanyagcellás változatokat a Stellantis. A műszakilag azonos hármasikrekből már kapható elektromos változat, erre épülnek a hidrogén-hajtású modellek.
Ami azonos, az a 100 kW, azaz 136 lóerő csúcsteljesítményű motor. Ez itt egy 10,5 kWh-s puffer-akkumulátorból kapja az energiát, erre tölt rá a 45 kW-os üzemanyagcella, amely a padlóba épített 700 bar nyomású tartályokból kapja a hidrogént. A három tartályban összesen mintegy 4,4 kg hidrogén tárolható, ami nagyjából 400 km megtételére elegendő.
Bár az Opelnek korábban voltak üzemanyagcellás fejlesztései, az azokat készítő fejlesztőközpontot Kastelben még 2012-ben bezárták. Ez a mostani megoldás a Peugeot fejlesztők, és francia beszállítók közös munkájából származik. A hidrogéntároló rendszert a Faurecia szállítja, az üzemanyagcella pedig a Symbio nevű cég terméke.
A vételárról és a hidrogén-hajtású furgonok áráról egyelőre mélyen hallgat a Stellantis, ami nem meglepő: valószínű, hogy nem csak a dízelmotoros változatoknál lesz sokkal drágább a komplikált hajtásrendszerű kivitel, de az elektromosnál is.