Volkswagen ID.X: ez így már túlzás?
Az ID.X-nek nevezett autó azonban, úgy néz ki, egyelőre csak kísérleti típus: egy lehetőség, amelyet a Volkswagen nem használ ki.
Pedig a paraméterei kedvezőbbnek tűnnek az ID.4 GTX-éinél: a hajtás teljesítménye még nagyobb, 333 lóerő, az alacsonyabb karosszéria nyilván jobb a stabilitásnak is, és még a nettó 77 kWh-s nagy akkumulátorral együtt is faragtak a súlyából vagy kétszáz kilót. A végeredmény 5,3 másodperces gyorsulási idő százra, ami, ha egy villanyautótól nem is kivételes érték, de bőven túlmutat azon a dinamikán, amire bármilyen közlekedési helyzetben szükség lehet.
Hogy miért nem ez az autó megy gyártásba? Ennek nagyon sok oka lehet, kezdve azzal, hogy az ID.4 sokkal szélesebb közönségnek szól, hiszen nemzetközi szinten forgalmazzák, míg az ID.3 európai specialitás. Emellett az ID.3 gyártósorán hamarosan indul a Cupra Born gyártása, amely egy dedikáltan sportos márkához tartozik – talán nem akarták a spanyol márka vitorlájából kifogni a szelet. Vagy lehet, hogy ennél is egyszerűbb az ok, és azt találták a piackutatások, hogy egy ilyen modell iránt nem lenne elegendő kereslet.
Bárhogy is, az egyértelműen látszik, hogy nem a tervezők képességei szabnak gátat az ID.X gyártásba küldésének, és ha tényleg beindul a villanyautó-üzlet, egyáltalán nem kizárt, hogy ismét előveszik majd az ötletet.