Így képzeli el az Audi a saját villanykútjait
Az Audinál is készülnek dedikáltan a saját ügyfeleknek készülő töltőhálózattal, az ilyen kutak pedig a kiadott vázlatok alapján valamiféle prémium kisugárzású konténerkupacok lesznek zárt váróval. Még az idén átadnak egy ilyet, és a visszajelzések alapján majd eldől, tényleg ez lesz-e a jövő náluk.
Értelmezhető méretű saját töltőhálózata egyelőre csak a Teslának van, Supercharger néven fut és Észak-Amerikát, valamint Európa nyugati országait egész jól lefedi már. Manapság, a villanyautós átállás éveit élve még mindig nem látszik tisztán, hogy ez a fajta márkaspecifikus különcködés lesz-e a jövő, de nagyon úgy néz ki, hogy legalább a prémiummárkák terveznek ilyennel. Az Audi saját töltőközpontjai egyelőre csak tervek, de annak egész konkrétak: a képeken látható látványtervekhez azt írják, egy ilyen központban egyszerre akár hat autót is lehet majd tölteni 300 kW-os teljesítménnyel, és ami etéren külön fontos, hogy mindezzel nem közvetlenül a helyi helyi hálózatot terhelik majd.
Az Audi központjai valójában energiatárolók lesznek, amik óriási akkumulátoraikkal 2,45 MWh energia tárolására lesznek képesek. Ezt vélhetően ugyanúgy a helyi hálózatból szerzik majd be, de sokkal egyenletesebben, mintha a töltés arra direktben kapcsolódva történne, így nem lesz szükség nagyfeszültségű vezetékekre és transzformátorokra. Maga a létesítmény egy kétszintes építmény lesz, a felső szintjén egy váróval, ami az eddigi infók alapján leginkább a prémium reptéri várókra hajaz majd étkezési lehetőséggel, mosdóval.
Az Audi tervei szerint 2025-re már húsz különböző villanyautóval lesz jelen a piacon, szóval a közönség adott lesz. Az első ilyen töltőközpontot kísérleti jelleggel még az idén megnyitják valahol Németországban. Ez még minden villanyautós számára nyitott lesz, nem csak az audisoknak, a nagyobb közönségtől pedig azt várják, hogy a visszajelzéseikkel segítsék a központ fejlődését, mielőtt elkezdik nagyüzemben felhúzni az ilyeneket mindenfele.