Lehet, hogy a Porsche azt mondta, a 911-es lesz az utolsó modell, amibe elektromos hajtást pakolnak, ezért másoknál ez sem lehetetlen. Tudom, mire gondolsz, de itt most épp nem Grétáról lesz szó, hanem az Everrati bordó 964-eséről.
Egyesek szerint a klasszikus autók túlélésének egyik kulcsa lesz a jövőben a könnyen beépíthető elektromos hajtás, de ezeket az autókat már nem tekintik igazán veteránnak. A 964-es Porschékból is leginkább olyan átépítések jellemzőek, ahol régiesebb formába csomagolják az egyébként modernebb és erősebb motort.
Teljesen szétkapták és felújították az 1991-es Porsche 911-est, amibe plusz merevítéseket és hegesztéseket tettek az Everrati-nál, hogy elbírja az villanyosítással járó terheket az autó. Az autót ráadásul úgy készítik elő, hogy az eredeti hajtáslánc, tehát a hathengeres, léghűtéses bokszermotor bármikor visszapattintható legyen az autóba.
53 kWh-os akkumulátor kerül a 911-esbe, amivel egy feltöltéssel nagyjából 240 kilométert képest megtenni. Ez nem sok, de a menetdinamika sokat javult a villanymotorral, így már kevesebb mint 4 másodperc alatt megfutja a 100 km/órás sprintet. Az új motor 500 lóerős és 500 Nm nyomatékra lőtték be.
Hogy az elektromossá alakított 911-es vezethetősége jobb legyen, mint volt, a fejlesztésbe bevonták a BTCC és Porsche Carrera Kupa bajnokát, Tim Harvey-t. Akinek nem elég az alap futómű, az kérhet állíthatót is, hátha megfutna egy-két kört valamelyik pályanapon. Karbonra cserélik az ajtókat, a motorháztetőt és a csomagtérfedelet, de szénszálas tetőpanelt is kínálnak hozzá. Ezek a könnyítések valamelyest ellenpontozzák az akksival járó súlyt.
Több mint 350 ezer dollár az átalakítás ára és ebben nincs még benne a donorautó, szóval a hétvégi Porsche akkor sem olcsó mulatság, ha nem kell vele benzinkútra járkálni.