Miután kiderült, hogy az amerikaiak nem szívesen vesznek személyautót, a Ford elkezdte kínálata gyökeres átalakítását. Ennek első eredménye a Bronco és a Bronco Sport, most pedig bemutatkozott egy harmadik slágergyanús modell, a Bronco Sport-ra épülő Maverick pickup.
Az amerikai platós kisteherautó-piac alsó szélét újrarajzoló modell kisebb, mint a legtöbb vetélytársa: az alvázas Rangernél 28 centivel lesz rövidebb, bár a maga 5,07 méteres hosszával aprónak így sem mondható. Az igazi újítás viszont az, hogy a Maverick nem alvázas konstrukció: a Ford C2 platformjára épül, arra a keresztben álló motoros struktúrára, amelyre a Kuga, a Focus, illetve a Bronco Sport. Ennek megfelelően könnyebb és tágasabb autót készíthettek, cserébe a Mavericket nehezebb lesz utólag átalakítani, mint az alig nagyobb Rangert.
Az új modellnek egyébként 4,5 láb, vagyis 1,37 méter hosszú raktere van, amelyet az ajtó lenyitásával 6 lábasra – 1,83 méteresre – lehet bővíteni. A könnyebb használhatósághoz mozgatható csomagrögzítési pontokat is kialakítottak, és két 110 voltos csatlakozót is elhelyeztek a csomagtartó oldalában.
Hajtárból egyelőre kétfélét kínálnak: az alapváltozatba hibrid hajtás kerül, 2,5 literes, Atkinson ciklusú, 162 lóerős benzinmotorral, 126 lóerős villanymotorral és fokozatmentes automata váltóval. A rendszer összteljesítménye 191 lóerő, és ez a kivitel csak fronthajtással lesz elérhető. Az erősebbik változatba 250 lóerős kétliteres turbós benzinmotor kerül nyolcsebességes automata váltóval: ez első- és összkerék-hajtással is kapható lesz.
Mivel Amerikában néhány éve mindenki terepjáró-fazonú járművekbe ül át – azok is, akik korábban személyautót használtak – a Ford egyértelműen arra számít, hogy az ilyen olcsó, közúton is kényelmes modellek iránt nő a kereslet. Márpedig a Maverick egész jó árral indít: 19 995 dollártól kínálják, míg a Ranger legszálkásabb alapváltozata sem kapható meg 25 ezer dollár alatt.
Egy ilyen, előzmény nélküli modell bemutatása persze így sem kockázatmentes, de látszik, hogy a Fordnál belátták: hosszú távon akkor tarthatják meg a helyüket a piacon, ha olyasmit kínálnak, amit a vásárlók meg is vesznek. A Maverick pedig minden jel szerint pontosan ilyen autó Észak-Amerikában.