Új csúcs-Bugatti érkezik, 1,1 milliárdért
A Bugatti Chiron sebességi rekorder prototípusán alapul az új, Super Sport jelzésű szériaváltozat, de már tartalmazza mindazt, amit egy Bugatti áráért a vevők elvárnak.
2019-ben az volt az érdekes, hogy bizonyítsák: a Bugatti továbbra is képes elkészíteni a leggyorsabb utcai autót. Ennek érdekében azonban kötöttek néhány kompromisszumot, ami miatt az az autó soha nem megy gyártásba. A fejlesztéseit azonban felhasználja a Bugatti: az új Super Sport megörökölte a rekordautó nyújtott karosszériáját, és W16-os motorját, amely 1600 lóerős, szemben a többi Chiron változattal, ahol 1500 lóerő a főtengelyen jelentkező legnagyobb teljesítmény.
Ezzel az autóval a Bugatti sebességi rekordot sem dönthet, mivel a végsebességét 440 km/h-ra korlátozza az elektronika. Ennél pedig a szériamodellnek csúfolt Koenigsegg Agera R és az SSC Tuatara is többet tud valamivel. Az autó 200 km/h-ra 5,8, 300 km/h-ig 12,1 másodperc alatt gyorsulhat, a 400-at pedig 32,6 másodperc alatt érheti el álló helyzetből indulva.
A leglényegesebb változtatás a rekordautóval szemben, hogy a sorozatgyártásra szánt Super Sportnak a Bugattiktól megszokott, csúcsminőségű belső tere van, ami nem egészen mellékes, ha egy autóért nettó 3,2 millió eurót terveznek elkérni. Természetesen az árhoz lőtték be a szérianagyságot is: ebből a luxus-sportkocsiból összesen 60 példány készül, és ezen az áron egyáltalán nem biztos, hogy gyorsan gazdára talál majd mind.