Nagyon érdekes bűvésztrükköt ad elő a Volkswagen az új Multivan révén: a Volkswagen népszerű kisbusz-hagyományára építik a típus marketing-kampányát – erre utal a T7 jelzés is – ám az új modell mégsem a Transporter család része, ahogy korábban. Az MQB platformra épülő típus inkább tekinthető a Sharan és Touran modellek utódjának a VW kínálatában.
A fura húzásra valószínűleg azért került sor, mert az egyterű-eladások az utóbbi években a földbe álltak, ugyanakkor hétüléses, jól variálható autók iránt van igény a piacon. Ezt igyekeznek kielégíteni az új Multivan révén, amely ugyanakkor nem váltja le, inkább kiegészíti a T6.1-es Transporter és Multivan változatait. Ez utóbbiakat később, a Forddal közösen fejlesztett haszonjárművekkel cserélik majd le.
A tökéletes családi autó?
Ha az ára nem kritérium, könnyen az lehetne. Mindent tud, amit egy jobb SUV, sofőrként sem büntet, csak vagánykodni nem lehet vele.
A legfontosabb eltérés a Transporterhez képest, hogy a T7-es a személyautók számára fejlesztett MQB platformra épül, amelyet nem terveztek könnyen variálható méretűre. Ezért a típus egyféle tengelytávval készül majd – ez egységesen 3,12 méter –, bár kétféle hátsó túlnyúlással: a rövidebbik modell 4,97 méter hosszú lesz, a hosszabbik pedig 5,17 méteres.
Az autó formáján jól látszik, hogy maximális helykihasználásra törekedtek: a tetővonal vízszintes, az oldalfalak és a hátfal szinte teljesen függőleges, csak az autó orra töri meg a doboz-jelleget, bár az sem túlságosan. A Multivant valószínűleg nem a formája miatt veszik majd, és ezt nyilván a gyáriak is érezték, mert igyekeztek hasznos és kényelmes funkciókkal teletömni, illetve a drágább változatoknál kétszínű fényezéssel megtörni a forma semlegességét.
A helykínálat lehet a fő vonzerő: a rövidebb változatban is marad még 469 liternyi csomagtér a három üléssor mögött, a hosszabb modellben pedig 763 liter ez az érték. A harmadik üléssor kiszedésével 1844 illetve 2171 literes csomagtartót kapunk. A középső üléssort eltávolítva pedig 3,6 illetve 4 köbméteresre nő a rakodótér. A síneken mozgatható, könnyen ki- és beszerelhető, hátrafelé fordítható ülések mellett egy asztal-modul is beszerelhető, így egyfajta guruló nappalivá alakítható az autó. A tető nagy üvegfelületekkel is megrendelhető, viszont a 7 centivel alacsonyabb tetővonal miatt a beltér a T6.1-es Multivanénál így is alacsonyabb valamivel.
A T7 motorválasztéka eleinte egy 1,5 literes 150 lóerős, és egy 2 literes 204 lóerős négyhengeres turbós benzinmotorból, illetve az 1,4 literes turbómotor köré épített, 218 lóerő összteljesítményű eHybrid hajtásból áll majd. Későbbre ígérnek egy dízelmotoros kivitelt is, kétliteres, 150 lóerős TDI motorral. Minden motorhoz DSG váltó jár, ami lehetővé teszi, hogy fejlett vezetéstámogató rendszerekkel kínálják az új Multivant: többek közt autópályán akár 210 km/h-ig képes beavatkozás nélkül haladni a saját sávjában.
A pontos árakat egyelőre nem ismerjük, de feltételezhető, hogy 50 ezer euró alatt lesz az alapmodell. A piaci bevezetés még a nyár vége felé elindul a benzines és hibrid változatokkal, a dízel érkezése pedig 2022 tavaszára várható.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Tényleg az óradíjak emelése teremt majd több parkolóhelyet Budapesten?
A városvezetés a lehetséges megoldást keresi, de nem mindenki elégedett az iránnyal, amit kijelöltek.
- Hírek
Új arcot és plusz kilométereket kapott a frissített Skoda Enyaq
Európa egyik legsikeresebb villanyautója felfrissül.
- Hírek
Kitalálod, melyik BMW-t vitték legkevésbé az amerikaiak?
Közben rekordévet zártak tavaly a németek az USA-ban.
- Hírek
A beszállítókat is nehéz helyzetbe hozhatják Trump büntetővámjai
A Bosch és a Continental már készül a tarifák bevezetésére.
- Hírek
Álca nélkül fotózták a frissített Tesla Model Y-t
Téli tesztelés közben kapták le a Junipert.
- Hírek
Limitált kiadást kapott a Mazda MX-5, most már majdnem 200 lóerős
Összesen 200 darab készül belőle, a vevőket sorsolással választják majd ki.
- Sajtóközlemény
2024-ben is megtartotta fölényét a Toyota Magyarországon
A kishaszon-eladásai is jól alakultak.
- Gumidoktor
Egy collal nagyobb felnitől nőhet a fogyasztás, romolhat az úttartás?
15-ös helyett vennék 16-ost, várható ettől bármi extrém változás?
- Égéstér
Jobb autókkal járunk, de még mindig nem eléggé
A MűhelyPRN csapat egy részével beszéljük át, milyen autókat láttunk 2024-ben, mit várunk idén, és vajon tudatosabb autóvásárló lett-e a magyar.
- Hírek
Brutális kínai prémium SUV az egész családnak, 857 lóerővel
A hatalmas autónak még a gyengébb változatai is bő 700 lóerősek.
- Hírek
A Teslának is fájhat, hogy feketelistára került Kína legnagyobb akkumulátorgyártója
A CATL tagad, a Tesla pedig még nem mondott semmit az ügyről.
- Tesztek
Fogyasztásban hátrányos helyzetűNissan Qashqai e-Power
Kellett már egy olyan minőségű modell a Nissan kínálatába, mint a harmadik generációs Qashqai, amiből csak az új hibrid rendszer lóg ki feltűnően.
- Hírek
Kiszállt a Mercedesből a zebra előtt, de nem az történt, amit várnál
Mind ismerjük a német prémiumok sofőrjeiről szóló sztereotípiákat, de ez a videó most más.
- Hírek
Akkumulátorgyárat épít a Mazda első saját fejlesztésű villanyautó platformjához
Fő beszállítója a Panasonic Energy lesz.
- Hírek
Nemzeti konzultáció is lehet az új KRESZ-ről
Jöhetnek az "Ön mit gondol erről" kérdések.
- Hírek
Átléptek egy határt a magyar elektromosok
Már hetvenezer felett a tisztán elektromos gépkocsik (autók, buszok, teherautók) száma. A villanyautók pedig 65 ezer felett járnak.
- Hírek
Drágultak a fővárosi P+R parkolók. Mutatjuk, most mennyiért parkolhatsz a város szélén
Drágább lett egy nap. Van nappali és kombóbérlet is.
- Hírek
Drift King kiadás készül a Hyundai Ioniq 5 N-ből
Az autót a Tokiói Autószalonon mutatjákb be.
- Hírek
Lázár János nekimegy a késéseknek: júniustól 20 perc után visszajár a jegyár fele
Késési biztosítást, vécéfelújítási programot, új buszok beszerzését ígért Lázár János a közlekedésinfón.
- Hírek
Magyar vevők konstra Suzuki S-Cross: látványos eredmény született
A magánszemélyek tavaly majdnem 25 százalékkal több új autót vettek, mint 2023-ban.
- Hírek
Új sztrádát építenek a horvátok, de ez elég macerás lesz
28 kilométer alagutakkal, viaduktokkal. 1,2 milliárd euróból. 2029-re kész is lehet.