Nagyon érdekes bűvésztrükköt ad elő a Volkswagen az új Multivan révén: a Volkswagen népszerű kisbusz-hagyományára építik a típus marketing-kampányát – erre utal a T7 jelzés is – ám az új modell mégsem a Transporter család része, ahogy korábban. Az MQB platformra épülő típus inkább tekinthető a Sharan és Touran modellek utódjának a VW kínálatában.
A fura húzásra valószínűleg azért került sor, mert az egyterű-eladások az utóbbi években a földbe álltak, ugyanakkor hétüléses, jól variálható autók iránt van igény a piacon. Ezt igyekeznek kielégíteni az új Multivan révén, amely ugyanakkor nem váltja le, inkább kiegészíti a T6.1-es Transporter és Multivan változatait. Ez utóbbiakat később, a Forddal közösen fejlesztett haszonjárművekkel cserélik majd le.
A legfontosabb eltérés a Transporterhez képest, hogy a T7-es a személyautók számára fejlesztett MQB platformra épül, amelyet nem terveztek könnyen variálható méretűre. Ezért a típus egyféle tengelytávval készül majd – ez egységesen 3,12 méter –, bár kétféle hátsó túlnyúlással: a rövidebbik modell 4,97 méter hosszú lesz, a hosszabbik pedig 5,17 méteres.
Az autó formáján jól látszik, hogy maximális helykihasználásra törekedtek: a tetővonal vízszintes, az oldalfalak és a hátfal szinte teljesen függőleges, csak az autó orra töri meg a doboz-jelleget, bár az sem túlságosan. A Multivant valószínűleg nem a formája miatt veszik majd, és ezt nyilván a gyáriak is érezték, mert igyekeztek hasznos és kényelmes funkciókkal teletömni, illetve a drágább változatoknál kétszínű fényezéssel megtörni a forma semlegességét.
A helykínálat lehet a fő vonzerő: a rövidebb változatban is marad még 469 liternyi csomagtér a három üléssor mögött, a hosszabb modellben pedig 763 liter ez az érték. A harmadik üléssor kiszedésével 1844 illetve 2171 literes csomagtartót kapunk. A középső üléssort eltávolítva pedig 3,6 illetve 4 köbméteresre nő a rakodótér. A síneken mozgatható, könnyen ki- és beszerelhető, hátrafelé fordítható ülések mellett egy asztal-modul is beszerelhető, így egyfajta guruló nappalivá alakítható az autó. A tető nagy üvegfelületekkel is megrendelhető, viszont a 7 centivel alacsonyabb tetővonal miatt a beltér a T6.1-es Multivanénál így is alacsonyabb valamivel.
A T7 motorválasztéka eleinte egy 1,5 literes 150 lóerős, és egy 2 literes 204 lóerős négyhengeres turbós benzinmotorból, illetve az 1,4 literes turbómotor köré épített, 218 lóerő összteljesítményű eHybrid hajtásból áll majd. Későbbre ígérnek egy dízelmotoros kivitelt is, kétliteres, 150 lóerős TDI motorral. Minden motorhoz DSG váltó jár, ami lehetővé teszi, hogy fejlett vezetéstámogató rendszerekkel kínálják az új Multivant: többek közt autópályán akár 210 km/h-ig képes beavatkozás nélkül haladni a saját sávjában.
A pontos árakat egyelőre nem ismerjük, de feltételezhető, hogy 50 ezer euró alatt lesz az alapmodell. A piaci bevezetés még a nyár vége felé elindul a benzines és hibrid változatokkal, a dízel érkezése pedig 2022 tavaszára várható.