A feliratokon és a jellegzetes kék-fehér álcázáson kívül persze nem sok eltérés látszik a hidrogénhajtású prototípusok, és a közönséges, benzines, vagy dízelmotoros X5-ös között. Ám a nyilvános tesztelés azt jelenti, hogy jól haladnak a szériagyártás felé vezető úton.
A BMW 2019-ben kezdett dolgozni az i Hydrogen Next nevű modellen, és azt tervezik, hogy az autó kis sorozatú gyártását már 2022 vége felé elindítják. A jelenleg zajló teszteken állítólag már csak az elektronika és a futómű finomhangolását végzik.
Bár a belsőégésű motorok kiváltására jelenleg az elektromos járművek tűnnek a legalkalmasabbnak, több nagy gyártó is felújította az üzemanyagcellás hajtások fejlesztését. A technológia egyelőre drága, és a töltő infrastruktúra nagyon hiányos, ennek ellenére úgy tűnik, a nagyobb és drágább autók esetében a gyártók életképes alternatívaként tekintenek az üzemanyagcellára.
A BMW egyelőre a részletek kidolgozására koncentrál, a hidrogén-hajtású X5-ös fejlesztésének elsődleges célja a tapasztalatszerzés. Ezért is építik az i Hydrogen Next-et egy meglevő benzines modellre. A konkrét hajtásról egyelőre annyit lehet tudni, hogy az üzemanyagcellák összteljesítménye 170 lóerő, viszont a hajtást végző villanymotorok csúcsteljesítménye 374 lóerő – ez rövid, de intenzív gyorsításoknál használható fel.