A Cellforce nevű vegyesvállalat szilícium-anódos Li-ion akkucellákat gyárt majd, viszonylag kis mennyiségben. Ezek csak bizonyos fajta felhasználáshoz lesznek jók, elsősorban oda, ahol nagyon gyors töltésre illetve kisütésre van szükség.
Az új gyárat a Customcells nevű céggel közösen alapított Cellforce építi: a technológiát a partnertől kapják, de a cégben a Porsche a fő tulajdonos, 83,25%-os részesedéssel. Az új üzemben a tervek szerint évente nagyjából 100 MWh-nyi akkumulátorcella készül majd, ami nagyjából ezer autó számára lehet elegendő.
A szilícium-anódos cellák általános célra nem igazán alkalmasak: fagypont alatt nagyon gyenge a teljesítményük, és egyelőre az élettartamuk sem valami hosszú. Cserébe nagyobb energiasűrűséget, valamint gyorsabb töltést és energialeadást ígér ez a megoldás, így a Porsche szerint a versenysportban, esetleg néhány utcai sportkocsiban vehetik hasznát.
Ilyen modelljei egyelőre a Porschének sincsenek, de az akkumulátorgyár felépítése is messze van még: a tervek szerint 2024-ben indulhat a gyártás. Egyelőre még a helyszín sem biztos, bár mivel az üzem felépítéséhez Baden-Württemberg is hozzájárul 60 millió euróval, az biztos, hogy valahol a tartomány területén, azaz Németország délnyugati részén építkezik majd a Cellforce.