Hőkamerán mutatják, hány fokos most az M7-es
Rövid, de annál érdekesebb videót osztott meg a Magyar Közút a hőhullámból. Az M7-es egy szakaszán mérték meg a pálya különböző részein a hőmérsékletet, amiből nem csak az látszik egyértelműen, hogy mennyire hasznos tud lenni egy pályán a környezetét hűtő növényzet, de az is, hogy mennyivel forróbb az a sáv, amit kevésbé használnak.
Bár a felvételen azt a sávot nem mérték le, ahol folyamatos a forgalom, érdekes, hogy a hőkamera képén mennyire jól látható a különbség az autópálya különböző területei között. A ritkábban használt lehajtó ágon 49 fokot mértek, és a Közút közlése szerint ott azért van lényegesen melegebb, mint a pálya belsőbb sávjain, mert kisebb a forgalom. Az elsuhanó autóknak, kamionoknak ugyanis van valamekkora hűtőhatásuk, az általuk generált menetszél valamennyit hűt a burkolaton, plusz egy kevés árnyékot is adnak.
![jzt](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3865/38654/386542/38654263_8c69a61644ce8b0ced6f7e191c8e87c5_wm.jpg)
A Közút videóhoz csatolt közleménye arra is kitér, hogy az aszfaltozási munkáknál ilyenkor jóval 100 fok feletti hőmérséklet a jellemző. Ilyen időjárási körülmények között ez azt is jelenti, hogy egy friss aszfaltozásnál még a szokásosnál is több időt kell várni, hogy megfelelő hőmérsékletre hűljön vissza a burkolat, ami nemcsak a forgalomnak, de a mérnökség alkalmazottainak is nagy teher. Hogy milyen a közutasok egy munkanapja a nyári forróságban, arról két éve írtunk egy alapos riportot, itt olvasható:
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)