Hőkamerán mutatják, hány fokos most az M7-es
Rövid, de annál érdekesebb videót osztott meg a Magyar Közút a hőhullámból. Az M7-es egy szakaszán mérték meg a pálya különböző részein a hőmérsékletet, amiből nem csak az látszik egyértelműen, hogy mennyire hasznos tud lenni egy pályán a környezetét hűtő növényzet, de az is, hogy mennyivel forróbb az a sáv, amit kevésbé használnak.
Bár a felvételen azt a sávot nem mérték le, ahol folyamatos a forgalom, érdekes, hogy a hőkamera képén mennyire jól látható a különbség az autópálya különböző területei között. A ritkábban használt lehajtó ágon 49 fokot mértek, és a Közút közlése szerint ott azért van lényegesen melegebb, mint a pálya belsőbb sávjain, mert kisebb a forgalom. Az elsuhanó autóknak, kamionoknak ugyanis van valamekkora hűtőhatásuk, az általuk generált menetszél valamennyit hűt a burkolaton, plusz egy kevés árnyékot is adnak.
A Közút videóhoz csatolt közleménye arra is kitér, hogy az aszfaltozási munkáknál ilyenkor jóval 100 fok feletti hőmérséklet a jellemző. Ilyen időjárási körülmények között ez azt is jelenti, hogy egy friss aszfaltozásnál még a szokásosnál is több időt kell várni, hogy megfelelő hőmérsékletre hűljön vissza a burkolat, ami nemcsak a forgalomnak, de a mérnökség alkalmazottainak is nagy teher. Hogy milyen a közutasok egy munkanapja a nyári forróságban, arról két éve írtunk egy alapos riportot, itt olvasható: