Középmotoros, üzemanyagcellás, 700 lóerős Kiát valaki?
Azt már egy idén áprilisban tartott beszélgetésben elismerte Albert Biermann, a Hyundai kutatás-fejlesztésért felelős igazgatója, hogy hidrogén-hajtású sportautókat tesztelnek közúton, de most látunk először olyan képet, ami igazolja a létezésüket: a Hyundai-Kia rokonság jegyében úgy tűnik, hogy átalakított Kia Stingerekbe építették a különleges hajtásláncot, ami egy üzemanyagcellából és egy nagyobb akkupakkból áll, és amiről 650-700 lóerős teljesítményt emlegetnek.
Sajnos Biermann szerint egyelőre csak kutatási célból futtatják az autókat, még az sincs eldöntve, hogy valaha is gyártásba küldenének egy ilyen komplikált rendszerrel szerelt sportautót. A The Korean Car Blog öt ilyen prototípusról tud, valószínűleg ezek egyikét fotózták le a napokban Dél-Koreában. Az autót azért kapta fel a média, mert a hátsó felét takaró álcázás alól légbeömlők tűnnek elő, ami középmotoros elrendezésre utal - már ha lehet ilyen meghatározással élni nem belső égésű motoros járművel kapcsolatban.
Egy hidrogénhajtású, középmotoros Kiánál/Hyundai-nál pedig kevés (jó értelemben) váratlanabb dolog van ma az autóiparban, de egy igazi sportos csúcsmodell már nagyon hiányzik a koreaiak kínálatából. Nem lenne csoda, ha pont egy ekkora dobással mutatkoznának be, de mivel egy ilyen modell saját platformot kapna, nem pedig egy újrahasznosított Stingerét, így a fejlesztés valószínűleg még nagyon korai szakaszban tart.