A VW haszonjárműves részlege évtizedek óta ígér valamit, ami visszahozza a farmotoros Transporter generációk karakterét, és úgy tűnik, a T7 Multivan után ez lehet a következő újdonságuk.
Így, fehérben, lefalazott oldalablakokkal és elmaszkírozott lámpákkal persze nem olyan látványos az autó, mint tanulmányként, két árnyalatú fényezéssel volt, de a lényeg látszik. A karosszéria formája nem változott sokat, megtartották viszonylag lapos szélvédő és a meredek orr kettősét, az első ajtók előtti kis ablakokat, mindazt, ami jellegzetessé teszi az új típust.
Úgy tűnik, magas teteje ellenére a széria ID.Buzz elég kis hasmagasságú autó lesz, amire jó magyarázat az elektromos MEB platform a padló alatti akkumulátorokkal. Szintén emiatt valószínű, hogy a T7 Multivan-hez hasonlóan ez sem lesz a furgonoknál megszokott, sokféle méretben gyártható jármű-rendszer.
Egyelőre nehéz megjósolni, hogy a 2022-ben érkező modell mennyire lesz keresett. Mellette szól a kedvesnek szánt formaterv mellett az is, hogy az európai nagyvárosok közül egyre több korlátozza a behajtást a dízelmotoros áruszállítók előtt, így az elektromos áruszállítók iránti kereslet csak növekedni fog a következő években. Ugyanakkor az elektromos hajtás korlátozott hatótávot és terhelhetőséget, viszonylag hosszú töltési időt, illetve magas vételárat jelent.