Tulajdonképp már hallottunk erről az autóról, bár a nevét akkor még nem árulták el, amikor felállították vele a Nürburgring aktuális terepjárós körrekordját. Most azt is elárulták, hogy Turbo GT-nek hívják, és arról is pontos adatokat közöltek, hogy mit tud.
A négyliteres, ikerturbós V8-as régi ismerős, de eddig a Porsche nem használt ennyire erős változatot belőle. Itt 640 lóerő csúcsteljesítményt ad le, azaz csupán tízzel kevesebbet, mint a Lamborghini Urusban. Ezzel nem csak a Porsche terep-modelljei közül a legerősebb, de ennél nagyobb teljesítményű V8-ast sem kínált még a márka.
Az autó sportosságát azonban nem csak a motor csúcsteljesítménye adja. Készíttettek hozzá Pirelli P Zero Corsa gumikat: elöl 285, hátul 315 mm szélesek, 22-es felniken. Emellett a légrugós futóművön ültettek 1,7 centit a Cayenne Turbo Coupé beállításához képest, és az első kerékdőlést is megnövelték még 0,45 fokkal. Minderre azért került sor, hogy kanyarban is gyorsabb lehessen a Turbo GT, mint a többi Cayenne változat.
Természetesen a gyorsulási adatokon is látszik a fejlesztés: a százas tempó 3,3 másodperc alatt érhető el az autóval, a végsebessége pedig 300 km/h, ami az eddigi leggyorsabb Cayenne-hez képest hat tized másodperc és 14 km/h javulást jelent.
A csúcs-Cayenne már most is rendelhető, de szállítani csak szeptemberben kezdik. Természetesen az ára is a teljesítményéhez igazodik: Németországban 196 078 eurót kérnek érte, ami nagyjából 69 millió forintnak felel meg.