Természetesen ez is elektromos hajtással érkezik, akár az R5-utód, és a céges szóvicc-kultúra jegyében a 4ever nevet kapja. A név angolul olvasható úgy, hogy forever, azaz örökké, amivel a Renault az R4 kortalanságára célozgat. Jaj.
Az autóról egyelőre csupán néhány körvonalrajzot mutattak. Ezek alapján nem is egy, de rögtön két változat készül, az egyik a klasszikus bakancs-sziluettel, a másik dobozos kisáruszállító felépítménnyel. Ami még az eredeti R4-esre emlékeztet majd, az a jellegzetes, keretes hűtőmaszk-kialakítás.
A műszaki tartalomról egyelőre annyit mondtak, hogy az R5-höz hasonlóan a szabványos CMF-BEV szabvány platform lesz az alapja, ami a jelenleg kínált Renault Zoéhoz képest durván 30%-kal olcsóbb gyártást tesz lehetővé.
A Renault vezetője, Luca de Meo egyébként az Zoe sorsáról is szót ejtett: a típust 2024-ig tervezik a kínálatban tartani, és közvetlen utódot nem terveznek. A 4ever és az 5-ös, illetve a további elektromos modellek – összesen 10-et ígérnek bemutatni 2025-ig – azonban bőven kitölti az utána maradó űrt, legalábbis a vezérigazgató szerint.
Az új modellek mellett jelentős akkumulátor-gyártási fejlesztéseket is bejelentett a Renault: építenek egy gyárat a kínai Envision AESC, és egy másikat a francia Verkor segítségével. A technológia, amit alkalmaznak, a ma is elég elterjedt nikkel-mangán-kobalt (NMC) ötvözőkkel megvalósított Li-ion akkumulátorokon alapszik majd.
A francia gyártó szerint a fejlesztések lehetővé teszik, hogy 2025-re elérjék a 100 dollár/kWh-s fajlagos árat az akkucsomagoknál, míg 2030-ra már 80 dollár/kWh-s árat ígérnek, igaz, ehhez már szilárdtest-akkumulátorokra lesz szükség.