Új terherautó-gyártó születik?
Nem új cég a Gaussin: 1880 óta működik, de korábban főleg anyagmozgatással kapcsolatos eszközöket terveztek és gyártottak. Most azonban, úgy néz ki, szemet vetettek a közúti fuvarozásra is.
A cég az utóbbi évek során olyan speciális területeken kóstolt bele az elektromos járművek gyártásába, mint a reptéri, kikötői, illetve konténerlogisztikai célgépek területe. Ám úgy tűnik, az elmúlt durván egy évtizet tapasztalatait most a nagyobb eladásokkal kecsegtető teherautó-gyártásban próbálják kamatoztatni.
Egyelőre csak egy előzetest mutattak a teherautóikról, amelyeket a Pininfarinával terveztettek meg: ezen csak annyi látszik, hogy többféle méretű modell is készül, és lesz köztük egy, aminek fülkéje sincs – ez valamiféle önvezető járműnek tűnik.
Annyit lehet tudni, hogy a Gaussin már korábban bejelentett egy modul-rendszerű teherautó-alapot, amely tisztán elektromos hajtással 400, üzemanyagcellás hidrogén-hajtással 800 km-es maximális hatótávot ígér, 150 és 480 kW, azaz 204 és 652 lóerő közti csúcsteljesítménnyel, és akár 40 tonna terhelhetőséggel. Alighanem ez lehet a Pininfarina-féle burkolat alatt.
A Gaussin alighanem azt igyekszik kihasználni, hogy a nagy teherautógyártók viszonylag lassan reagálnak a piac változásaira: egyelőre tovább gyártják a dízelmotoros modelleket, és legfeljebb mutatóba készül néhány elektromos típus rövid távolságokra. A Tesla Semi és a Nikola modellek késlekedésével együtt ez nagyszerű üzleti lehetőség, különösen ha a szabályok szigorodása megteremti a keresletet is a ma jellemzőeknél környezetbarátabb megoldások iránt.
Egyelőre számos részlet hiányzik, de az előzetes alapján nem lenne meglepetés, ha néhány héten vagy hónapon belül egy komolyabb bemutatón találkozhatnánk az új Gaussin közúti teherautókkal.