Megjött az új Polo GTI

2021.07.01. 16:07

A Polo felújítása után egy kicsit még várt a VW, mielőtt bemutatta a legújabb GTI változatot. Az ok nem feltétlenül egyértelmű: a sportos csúcsváltozat ugyan erősebb és gyorsabb is lett valamivel, ám a lényegén nem változtattak sokat.

A kétliteres turbómotorból ezúttal 207 lóerőt hoztak ki, azaz héttel többet, mint amit eddig tudott. Ám ezzel önmagában aligha magyarázható, hogy két tizedet javult a gyorsulási idő százra, 6,7-ről 6,5 másodpercre: a javulás egy része valószínűleg máshonnan ered. Talán a továbbfejlesztett DSG automata váltóból, talán a továbbfejlesztett vezérlőszoftverből. Kézi váltós kivitel viszont továbbra sem lesz, amit a továbbfejlesztett biztonsági és kényelmi rendszerek is magyaráznak.

Az automata vészfék, és a tovább finomított vezetéstámogató rendszerek ugyanis könnyebben működnek együtt az automata váltóval, így a manuális változat bemutatása egyáltalán nem várható. A GTI egyébként az extraként rendelhető részleges önvezető rendszerrel egészen 210 km/h-ig beavatkozás nélkül tartja a sebességet, a távolságot és a sávot az autópályán.

További újdonság a fejlettebb fedélzeti számítógép, amely már az utólag megvásárolható funkciókat is támogatja, és állandó internet-kapcsolattal is rendelkezik. Természetesen a GTI-ben is digitálisra cserélik a műszerfalat, de a középső érintőkijelző is nagyobb lesz: 8 vagy 9,2 hüvelykes képernyővel rendelhető meg a típus.

A Polo GTI számszerűen ugyan egyértelműen többet tud, mint a frissítés előtt, de mégis hallani olyan hangokat, hogy a fedélzeti számítógép és az önvezetési képességek fejlesztése pont egy dedikált sportváltozat esetében nem a legszerencsésebb fejlesztési irány: jobban hiányzott volna egy közvetlenebb élményt, több személyes kontrollt kínáló kézi váltós kivitel – ilyenre azonban, úgy néz ki, már hiába várunk a VW-től.