A Polo felújítása után egy kicsit még várt a VW, mielőtt bemutatta a legújabb GTI változatot. Az ok nem feltétlenül egyértelmű: a sportos csúcsváltozat ugyan erősebb és gyorsabb is lett valamivel, ám a lényegén nem változtattak sokat.

A kétliteres turbómotorból ezúttal 207 lóerőt hoztak ki, azaz héttel többet, mint amit eddig tudott. Ám ezzel önmagában aligha magyarázható, hogy két tizedet javult a gyorsulási idő százra, 6,7-ről 6,5 másodpercre: a javulás egy része valószínűleg máshonnan ered. Talán a továbbfejlesztett DSG automata váltóból, talán a továbbfejlesztett vezérlőszoftverből. Kézi váltós kivitel viszont továbbra sem lesz, amit a továbbfejlesztett biztonsági és kényelmi rendszerek is magyaráznak.
Az automata vészfék, és a tovább finomított vezetéstámogató rendszerek ugyanis könnyebben működnek együtt az automata váltóval, így a manuális változat bemutatása egyáltalán nem várható. A GTI egyébként az extraként rendelhető részleges önvezető rendszerrel egészen 210 km/h-ig beavatkozás nélkül tartja a sebességet, a távolságot és a sávot az autópályán.
További újdonság a fejlettebb fedélzeti számítógép, amely már az utólag megvásárolható funkciókat is támogatja, és állandó internet-kapcsolattal is rendelkezik. Természetesen a GTI-ben is digitálisra cserélik a műszerfalat, de a középső érintőkijelző is nagyobb lesz: 8 vagy 9,2 hüvelykes képernyővel rendelhető meg a típus.
A Polo GTI számszerűen ugyan egyértelműen többet tud, mint a frissítés előtt, de mégis hallani olyan hangokat, hogy a fedélzeti számítógép és az önvezetési képességek fejlesztése pont egy dedikált sportváltozat esetében nem a legszerencsésebb fejlesztési irány: jobban hiányzott volna egy közvetlenebb élményt, több személyes kontrollt kínáló kézi váltós kivitel – ilyenre azonban, úgy néz ki, már hiába várunk a VW-től.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Hírek
A bő ezer lóerős sportautóiról híres Koenigsegg atyja egy GR Yarissal jár a mindennapokban
Korábban egy öreg Mazda MX-5-öt hajtott, amit még az egyetemi évei alatt vásárolt.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
