Vanderhall Brawley: ez az igazi dzsip-utód?
A Vanderhall nem régi autómárka: az első ultrakönnyű háromkerekűjüket 2017-ben mutatták be. Tavaly aztán bejelentették, hogy valamiféle terepjárón dolgoznak – ez már hagyományos négykerekű lesz – mostanra pedig eljutottak a működő prototípusig is.
Az új jármű neve Brawley lett, és felépítésében, megjelenésében érdekes keveréke a VW Bogár alapú buggyknak és a korai Jeepeknek. Az autó négy sarkában elhelyezett ballonos gumik kivételes terepjáró képességet ígérnek, az elektromos hajtás pedig nagy teljesítményt és környezetkímélő működést.
A négymotoros hajtás összesen 404 lóerős, és kiviteltől függően 40 vagy 60 kWh-s akkumulátorból kapja az energiát. Ezek közül a nagyobbik állítólag 320 km körüli hatótávot biztosít. A maga négy ülésével ez lesz az eddigi legnagyobb használati értékű Vanderhall modell, az 55 centis rugóút, a 89 centis átmérőjű terepgumik, a karbontárcsás fékek és az összkerék-kormányzás azonban arra utalnak, hogy terepjáróként abszolút értékben is a jobbak közé tartozhat.
Egy részlet nem derült még ki, az autó ára, de az az érzésünk a műszaki megoldások alapján, hogy a Brawley nem lesz olcsó: a benzinmotoros, háromkerekű Vanderhall modellek 35 ezer dollár körüli alapárának akár a többszörösét is elkérhetik érte.