Bemutatkozik a Lotus vadiúj sportkocsija

2021.07.07. 11:25

Óriási váltáson van túl a Lotus: új üzembe költözött a cég, és ezzel együtt megszűnt minden régebbi típusa. Az Emira pedig az a sportautó ami most minden mást kivált a kínálatban.

Mérete és műszaki megoldásai alapján leginkább az Evora továbbfejlesztésének tekinthető az új Lotus modell. Az alapját hasonló alumínium struktúra adja, mint amilyet az Elise 1996-os bemutatása óta minden Lotusban használnak, a méretei azonban minden elődjénél nagyobbak. A hossza 4,412 méter, a szélessége 1,985 méter, a magassága 1,225 méter, a tengelytávja pedig 2,575 méter. Ez 1,7 centi hossznövekedést jelent azonos tengelytáv mellett. A méretnövekedés ellenére az Emira nem sokkal nehezebb az elődjénél: üresen 1405 kilogrammot nyom. Ezzel ugyan nem igazán követi Colin Chapman autóépítési elveit - egyeszerűsíts, majd adj hozzá könnyűséget, szólt a cégalapító receptje - viszont egy nagyobb autón nagyobb a haszon, valószínűleg ezért fejlesztettek az Evora, és nem az Elise méret- és súlykategóriájában.

Az Emira olyan szempontból is szokatlan, hogy már a bemutató pillanatában tudni lehet, hogy kétféle motorral készül majd. Eleinte az Evorából is ismert 3,5 literes Toyota V6-ost használják majd – nem tudni, melyik változatát, az évek során 280 és 436 lóerő közt számtalan teljesítménylépcsőben kínálta ezt a Lotus – majd, valószínűleg a Toyotával kötött szerződések lejártával, illetve ahogy elfogy a raktárkészlet, ezt az AMG-től származó kétliteres négyhengeres turbómotor váltja.

A teljesítményszint nem sokat változik a motorcserével, hiszen a Mercedes tuningrészlege által gyártott motor legerősebb változata is 421 lóerős. A gyártó azonban ennek megfelelően csak nagyjából adta meg az Emira dinamikai adatait: 4,5 másodperc alatti gyorsulási időt ígérnek százra, 290 km/h feletti végsebességet és 180 g/km alatti szén-dioxid-kibocsátást.

Az új típus a Lotus ígéretei szerint az utolsó lesz, amelyet csak belsőégésű motor hajt. Ugyanakkor, ha minden a cég tervei szerint megy, messze nem lesz a legritkább. Míg a korábbi Elise-ből, Evorából és Exige-ből összesen készült évi 1400-1600 darab, az Emira esetében akár évi 4800 autó előállítására is lehetőséget teremt az új üzem.

A kínálat később persze újabb autókkal bővül majd, de egyelőre csak két tisztán elektromos hajtású típus tervéről tudunk. Az egyik az Alpine-nal közösen fejlesztett sportkocsi lesz, a másik pedig egy Kínából érkező szabadidő-autó, amelyhez a műszaki alapokat valószínűleg az anyagcég, a Geely valamelyik elektromos platformja adja majd.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.