Lancer Evót szeretnének a Mitsubishi befektetői
Nem titok, hogy a Mitsubishi Motors nem épp a fénykorát éli, a modellpaletta olyan öreg és már, hogy az amerikai kereskedők már szóvá is tették: a faceliftek ellenére az Outlander Sport egy 11 éves platformon alapul, de a Mirage is velünk van már 2012 óta. Egyedüli kivétel a 2022-es Outlader, de az önmagában kevés lesz a márka életben tartásához, a nemrég bejelentett, Renault modelleken alapuló fejlesztések pedig még váratnak magukra.
Egy belsős megbeszélésen mégis azt vetették fel a befektetők - akik ugye pont a tőkeigényes szerelem-projektek ellen szoktak kardoskodni - , hogy a márkának szüksége lenne egy igazi csúcsmodellre, egy új Lancer Evolutionre. A márka vezérigazgatója Takao Kato sajnos gyorsan lehűtötte a kedélyeket: ő maga is szeretné, ha elkészülne az autó, de a Mitsubishi nem áll készen rá, egyelőre magát a vállalatot kellene talpra állítani. Egy új Evo elkészültét két oldalról is nehezíti az autóipar jelenlegi helyzete: sorra jelentik be a különböző gyártók és országok a belső égésű motoros járművek kivezetését, így egy izgalmas, benzines Lancer valószínűleg már nem hozná be a ráköltött pénzt; egy teljesen elektromos autó, pláne egy sportos csúcsmodell kifejlesztésére pedig sem pénze, sem technikai háttere nincs még a márkának.
Gyenge tűzoltásnak tűnik a patinás Ralliart név felélesztése, amelyet idén májusban jelentettek be, és amellyel egyelőre sportos kiegészítőket és sportcsomagokat fognak illetni eleinte kizárólag Japánban. Kato szerint a ralis bevetés is szerepel a hosszú távú célok között, bár azzal kapcsolatban inkább az off-roados aspektust hangsúlyozták, így egy kívánatos Lancer Evo XI WRC helyett egy Dakarra kifejlesztett SUV-t jósolunk.