2021.07.16. 09:07

Formatervezők és mérnökök hada dolgozik egy autón a szériagyártás előtt és nem is minden ötlet valósul meg abban a formában, ahogyan azt a vázlatok után egyre részletesebben elképzelték. A BMW Múzeumban is sokszor állítanak ki olyan tanulmányautókat, amikről néha csak régi újságok emlékeznek meg, de akadnak olyanok is, mint a ZBF 7-es, amit korábban még nem látott a közönség. Na, most ezt mutatták meg.

1996-ban készült, és az volt a célja, hogy valami egészen más és új legyen, hogy irányt mutassanak a BMW jövőbeli szedánjainak, és a luxuslimuzinok között kifejezetten sportos E38-as után milyen volna a technós 7-es. A BMW Classic a tervezővel, a japán Joji Nagashimával beszélgetett a soha meg nem valósuló autóról. Nagashimának egyébként számtalan formatervi szabadalma van, és az ő nevéhez fűződik az E36-os és E90-es 3-asok külseje, valamint az elegáns E39-es 5-ös és a Z3-as is.

Érdekes megfigyelni, hogy ugyan a ZBF 7-est sosem láthattuk korábban, egyes megoldásait felhasználták más modellekhez, mint például a kopoltyú szerű oldalsó króm díszítés vagy a Bangle korszakhoz társított kiemelkedő csomagtérfedél.

Utastere pedig egyértelműen az E65-ös kódú 7-essel bevezetett berendezés előfutára volt a masszív középkonzollal és az iDrive-val a műszerfal mellett. Fotelszerű mind a négy ülés benne, amik közül az elsőkhöz integrált övek járnak, mint a kabriókban, a hátul utazóknak pedig kis asztalka és kihajtható laptop járt.

Érdekessége, hogy míg a legtöbb koncepcióautó valójában egy mozgásképtelen kiállítási tárgy, addig a ZBF 7-es BMW egy működő autó. Ehhez azonban mindent kézzel kellett elkészíteni: a karosszériát egy olasz műhely kalapálta ki, a gumik mintázatát pedig a Dunlopnál vésték.

Két részlet miatt nem szabadult ki a titkos tanulmányautók zárkájából a 7-es, amik közül az egyik a kamerával helyettesített visszapillantó, a másik pedig a hatalmas, régies stílusban, álló formátumú hűtőmaszk. Mára pedig ez a valóság.