Vesz még négy LNG-s óceánjárót a Volkswagen
A tengeri szállítmányozáson spórol nagyot károsanyag-kibocsátásán a Volkswagen: a cégcsoport a tavaly flottába állított kettő mellé berendelt még négy LNG-s (cseppfolyósított földgáz) szállítóhajót, amivel már a tengeri flottája kétharmada relatív alacsony kibocsátással üzemel majd.
![rw](https://kep.cdn.indexvas.hu/1/0/3897/38971/389714/38971495_ab2483e75294432e6c9e8cf9bf6c876e_wm.jpg)
A Volkswagen jelenleg kilenc szállítóhajót használ a tengeri fuvarozáshoz, amelyek leginkább Németország és az Egyesült-Államok között üzemelnek, de a mexikói üzemből is sok autó így jut el a piacára. A kilencből tavaly óta kettő már cseppfolyósított földgázzal üzemel, azaz lényegesen kevesebb szén-dioxid- és nitrogén-oxid-kibocsátással szállítja a vállalat autóit, mint a nehézolajjal hajtott szállítóhajtók.
A Volkswagen LNG-s hajóit Kínában gyártja a Wallenius Marine és az SFL Corporation. Ezekre típustól függően 4400-4700 autó fér fel, felpakolva 15-16 tengeri csomós (28-30 kilométer/óra) sebességgel szelik a vizet. A jelenlegi kettővel együtt hatdarabosra bővülő flotta négy új darabja 2023-ban áll forgalomba.
A Volkswagen már korábban kitűzte célul, hogy 2050-re teljesen karbonsemleges termelésre áll át. Odáig több fázisban csökkentik folyamatosan a kibocsátásukat, az LNG-s hajók ennek a folyamatnak fontos darabjai, de ugyanebbe a kitűzésbe illeszkedik, hogy a győri Audi-gyár tetejét teleszórták napelemmel.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=qkqpdiqkjm/fastid=kzscwwbbqxcxdteqinjisynykamw/nc=0)