Egyre dagad a Toyota villanyautós koalíciója, amelynek célja, hogy a különböző gyártók egymást segítve fejlesszenek a villanyhajtással és önvezetéssel kapcsolatos területeken, sok pénzt és időt megspórolva ezzel. Most a Suzuki és a Daihatsu szállt be a közösködésbe.
A héten már megírtuk, hogy a Honda partnereket szeretne bevonni villanyautós fejlesztéseihez. Az évtizedben zajló átállásban nagyot veszít, aki lépéshátrányba kerül, ezért az olyan óriási konszerneket leszámítva, mint a Volkswagen vagy a Stellantis, szinte mindenki a külsősökkel közös munkába menekül, hogy időt és pénzt spóroljon. A Toyota például létrehozott egy Commercial Japan Partnership Technologies Corporation nevű közösülést még áprilisban az Isuzuval és a Hinoval, ami első sorban a haszonjárműves területen dolgozik össze a villanyosítás és az önvezetés területén. Ez bővült most még két gyártóval.
A Suzuki és a Daihatsu a kis haszonautók vonalán tud együttműködni a többi japán gyártóval, de első sorban a Toyotával. A Japánban nagyon népszerű kei carok kategóriájában a most csatlakozó két gyártó nagyon erős szereplő, míg a Toyotától a villanyhajtás területéről remélhet sokat a Suzuki és a Daihatsu. Az együttműködés részeként a különböző gyártók közös kutatásokat végeznek, fejlesztési és logisztikai adatokat osztanak meg egymással. Ennél többről, például konkrét modellmegosztásról most nem hallani, holott ilyen együttműködése már most is van a társaságból például a Toyotának és a Suzukinak.