Elismerték az SSC-nél, hogy messze voltak a sebességrekordtól
Nem védik tovább a védhetetlent, egy Instagram-posztban elismerték az SSC-nél, hogy nem volt meg a 332 mérföld/órás (532 km/h) csúcssebesség, de még csak a 300 mérföld/órás (482 km/h) határt sem tudták áttörni tavaly októberben. Óvatosan fogalmaztak, így továbbra sem egyértelmű, hogy szándékos volt-e a félrevezetés.
Rövid ideig tartó szenzáció volt tavaly októberben, amikor az amerikai SSC bejelentette, hogy az alkohol-benzin keverékkel 1750 lóerős teljesítményre képes Tuatarával megdöntöttek minden sebességrekordot, amit a közúton is használható autók között lehet. Ahogy azt akkor állították, a kísérlet során pilótájuk, Oliver Webb megdöntötte a leggyorsabban megtett kilométer (517,16 km/h) és a leggyorsabban megtett mérföld (503,92 km/h) világrekordját, és még ha a rekordkísérlet ilyenkor bevett mérési metódusa szerint (egy oda-vissza megtett táv átlaga) 508,73 km/h volt is a sebességrekordjuk, a kísérlet egy pontján a mért legnagyobb sebesség ennél lényegesen több, 532,9 km/h volt. Na, ezek a számok azok, amikből most már biztos, hogy semmi sem volt igaz.
A SSC öröme nem tartott sokáig, már a rekord bejelentése utáni napokban szétszedte az internet a kiadott videójukat, ami tele volt nehezen magyarázható részletekkel. Például az ismert távolságban elhelyezkedő tereptárgyak alapján számolt átlagsebesség jóval alacsonyabb volt, mint az autó kiírt sebessége az adott szakasz bármely pontján. Voltak, akik a videón látható adatokból (sebességi fokozat és a fordulatszám) végeztek ellenőrző számításokat, és ezekből is az jött ki, hogy az autó legnagyobb sebessége valahol 400 és 450 km/h között lehetett, messze az 500-as határtól.
A SSC, valamint az állítólagos rekordnál használt GPS szolgáltatója, a Dewerton sokáig tagadták a vádakat, majd egy beismerés helyett megpróbálták újabb kísérletekkel bizonyítani, hogy ők a leggyorsabbak. Az egyik ilyen csúfos véget ért, miután 404 km/h-s tempónál két gyújtógyertya is megadta magát a hőterhelésnek, majd jött egy másik próba idén januárban, ahol még mindig nagyon messze volt az 500 km/h, viszont a 455,3 összejött, ami mégiscsak gyorsabb volt, mint a Koenigsegg Agera R 2017-es 447,2 km/h-s rekordja. Az előzmények után ennek már nem volt nagy híre, és most, hogy az Instagram-posztjukban sem ismerték be egyértelműen, hogy tévedés vagy hazugság miatt csúsztak el ennyire a számok a valóságtól, nehéz lesz a folytatásban korrekt szereplőként tekinteni az SSC-re a sebességversenyben.