A versenyautó általában jó üzlet: nem csak eladni lehet egy kisebb vagyonért, de az alkatrészt is gyorsabban fogyasztja, mint bármi más. Nyilván erre épít a Land Rover tulajdonában működő Bowler, amely az új Defender köré szervez komplett versenysorozatot.
Ehhez készült a Bowler Defender Challenge nevű versenyautó, amely a rövid Land Rover Defender 90-esen alapszik, de számos részletében eltér attól, hogy jobban megfeleljen a versenyzés követelményeinek. Így műanyag ablakokat, magasra emelt légbeömlőt, 18-as rali-felniket, egy hüvelykkel megemelt futóművet, és persze bukócsövet és versenyüléseket kapott.
Az autót egyébként egy teljesen szériakivitelű kétliteres turbós benzinmotor hajtja, amely kerek 300 lóerős, és 6,7 másodperc alatt gyorsíthatja a terepjárót százra.
Bár ezekkel a paraméterekkel tereprali-versenyeken nem feltétlenül lenne versenyképes a Bowler Defender, a 99 500 angol fontos autók számára külön, hét futamból álló versenyt szervez a Bowler. Azt mondják, a cél a jó szórakozás lesz, és az, hogy tapasztalt és tapasztalatlan versenyzők számára egyaránt vonzó versenyzési lehetőséget teremtsenek.