A Toyota tovább reszeli az ősi Land Cruiser 70-est
Az 1984-ben bemutatott terepjáró mindenképp egyike a legrégebben gyártásban levő terepjáróknak, de kiváló terepjáró képességei, és megbízhatósága miatt töretlenül népszerű ott, ahol forgalmazzák. Ugyanakkor 2022-ben valószínűleg kap valamiféle frissítést.
![](https://kep.index.hu/1/0/3924/39241/392418/39241807_e8f2ffc4c118e701632539e7a2ff888a_wm.jpg)
A legnagyobb piaca Ausztrália, ahol Euro 5-ös dízelmotorjával 2027-ig még biztosan megfelel a károsanyag-kibocsátási szabályoknak. Ám itt jövő novemberben szigorúbb balesetbiztonsági előírások jönnek – kötelező lesz a típusvizsgához egy oldalütközési teszt a könnyű haszonjárművek típusvizsgáztatásánál – ami a helyi sajtó szerint várhatóan típusfrissítést tesz szükségessé.
![](https://kep.index.hu/1/0/3924/39241/392419/39241923_e1fd7665e655d888b252628061c69d5f_wm.jpg)
Egy ilyet 2016-ban már elvégeztek a szimpla kabinos pickup változaton – az akkor több légzsákot, erősebb alvázat és fejlettebb vezérlésű fékrendszert kapott – és ezeket alkalmazhatják a többi Land Cruiser 70-esen is. Egy másik lehetőség, hogy a futómű átalakításával megnövelik az összes változat megengedett össztömegét 3,5 tonna fölé, amivel kategóriát váltana a típus, és ezzel kikerülne a szigorítások hatálya alól.
![](https://kep.index.hu/1/0/3924/39242/392420/39242007_256426c825c1c851a3f7e0cf120c3e34_wm.jpg)
A lényeg, hogy a Land Cruiser 70 Ausztráliában még biztosan piacon marad néhány évig, ahogy több Közel-Keleti, Afrikai és Latin-Amerikai piacon is.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)