A japán szaksajtóban bukkant fel a pletyka, amely szerint a Toyota dízel-elekrtomos hajtással próbálná kitolni az olyan modellek élettartamát, amilyen a Land Cruiser, a Hilux vagy a Hiace.
Úgy hallani, egy 2,5 liter környéki dízelmotort építenének a Toyota jelenleg is ismert hibrid hajtásrendszerének egy megerősített változatába. A cél nyilván az emissziós és fogyasztási adatok javítása lenne, elsősorban az olyan, szigorúan szabályzott piacokon, amilyen Európa.
A hír szerint a Land Cruiser Prado – a Land Cruiser kisebbik, Európában is kapható változata – kapná meg az új dízel-hibrid hajtást 2024-ben, de később a Hilux pickupban és a Hiace kisteherautóban és furgonban is megjelenne ugyanaz a technika.
A dízelmotor és a hibrid hajtás kombinációját eddig kevés gyártó alkalmazta. Elsősorban azért, mert a dízelmotor az összes szükséges kipufogógáz-tisztító eszközével, turbófeltöltésével és nagy nyomású befecskendezésével önmagában is túl komplikált szerkezet. A hibrid hajtás pedig az eleve elég kedvező fogyasztási adatokat messze nem javítja olyan mértékben, amennyivel komplikáltabbá és drágábbá teszi a hajtásrendszert.
Hogy a Toyota mégis miért fejlesztene mégis ebben az irányban? Úgy néz ki, nem nagyon marad más választásuk: a dízelmotorok önmagukban már nemigen lesznek piacképesek az évtized közepére, a benzines hibridek fogyasztását a terepjárókban viszont aligha nyelné le a közönség.