Ilyen lehetne a Porsche 928-as ma
Eredetileg az volt a nem titkolt a cél a Porsche 928-as tervezésénél, hogy azzal váltsák le a cég csúcsmodelljét, a 911-est. Végül az orrmotoros Porsche tűnt el, és a 911-es maradt, de így is érdekes gondolat, hogy mi lett volna, ha sikerül a terv.
El is játszott vele a korábbi Volkswagen formatervező, Guilherme Knop, így született ez a képsorozat, amely természetesen nem valódi autót mutat, csupán egy számítógépes modellről készült. Az viszont jól látszik, hogy a 928-asból is készülhetett volna korszerűbb változat az alapvető karakter megtartásával.
Knop németes módszerességgel készítette a korszerű 928-as arányait. „Ezek meghatározásához összehasonlítottam az 1978-as és a ma gyártott 911-eseket, és a megfigyeléseimet a 928-asra alkalmaztam.” - mondta. Klasszikus aránypár, bár ezt a formatervezésben még nemigen láthattuk alkalmazni. A jellegzetességek megtalálása viszont aligha lehetett nehéz: a 928-as karakteres jegyekben, amilyen a szögletes orr, markáns sárvédő-szélesítések, vagy a sajátos ablakbeosztás, nem szűkölködött.
Az 1977-ben bemutatott típus egyetlen nagyobb frissítéssel egészen 1995-ig maradt gyártásban, és ennyi idő alatt bő 62 ezer példánya készült. Ez hasonló a korabeli, 964-es sorozatszámú 911-es eladási számaihoz, azaz nem ez döntött a folytatásról, sokkal inkább az, hogy a piac változásai a 90-es évekre a kisebb, könnyebb, alacsonyabb fogyasztású 911-est mutatták életképesebbnek.
Egy újabb orrmotoros kupéról időről időre felbukkannak újabb pletykák, de ezek eddig rendre hamisnak bizonyultak. Úgy tűnik, a Porsche inkább a négy oldalajtós modellek irányába fejleszt, hiszen azok kecsegtetnek az eladások jelentős növekedésével.