Kátyúra figyelmeztető rendszert ígér a Mercedes
A megoldás alapját jelentő Car-to-X, azaz az autó bármivel kommunikációs rendszer már 2016 óta bekerül egyes Mercedes modellekbe, de csak most kezdik az úthibák jelzésére használni. Egyelőre az S osztály, a C osztály és az EQS típusokban érhető el a funkció, amely az idő haladtával egyre hasznosabbá válhat.
A lényeg az, hogy minden, a funkcióval rendelkező autó feljegyzi, ha kátyúba hajt, vagy más módon érzékeli azt – a Mercedes legdrágább légrugós futómű-rendszere ugyanis folyamatosan pásztázza az utat az autó előtt – és ezt az információt megosztja a hálózatban részt vevő többi autóval. A kátyúk mellett állítólag a fekvőrendőröket is érzékeli és jelzi a rendszer.
Az igazi persze az lenne, ha nyílt szabványt alkotnának, és a szolgáltatás márkafüggetlenül elérhetővé válna sokkal többféle típusban. Az azonban nem tűnik túl valószínűnek, hogy erre rászánná magát a német gyártó, az egyértelmű előnyök – például a sokkal gyorsabban feltöltődő adatbázis – ellenére.