Megmutatták az első kínai Smartot
A Smart márkát teljesen új alapokra helyezik a következő években, és ennek a törekvésnek az első látható bizonyítéka a Concept #1 nevű autó. Elődeivel ellentétben egyáltalán nem kicsi, viszont annál elektromosabb.
Még 2019-ben jelentették be, hogy a Mercedes a kínai Geelyre bízza a Smart márka további fejlesztését és gyártását. Azóta most először mutatott új típust a márka, amely már csak elektromos autók bemutatását tervezi.
A Concept #1, amely a márka továbbfejlesztésének irányát jelöli ki, nem miniautó, mint a korábbi Smartok zöme: 4,29 méteres hosszával, 1,91 méteres magasságával és 1,7 méteres magasságával egy picit rövidebb, de magasabb és szélesebb a Mercedes EQA-nál, ám alapvetően azzal játszik egy ligában.
Az üvegtetős, négy különálló ülést tartalmazó koncepcióautó persze sok részletében eltérhet a későbbi szériagyártmánytól – az aranyszínű középkonzol például aligha jut el a szériagyártásig – de azt egyértelművé teszi, hogy a Smart is a legdivatosabb kategóriákat vette célba, hogy hamar felfuttathassa az eladásait. Így, ha lesznek is a kínálatban kétüléses városi miniautók, nem azzal kezdik az új választék kiépítését.
A kompakt prémium SUV-nak formai szempontból a vaskos – a tanulmányon aranyszínű – optikailag lebegő tetővel, és a LED-sávval összekötött fényszórókkal igyekeztek sajátos karaktert adni. A képeket nézve azonban az az érzés kerítheti hatalmába az embert, hogy ez csak félig sikerült. Nagyon érezni a képeken, hogy azt mondhatták a tervezőknek, az autó legyen olyan, mint egy Mini Countryman, de úgy, hogy ne mondják rá, hogy kiköpött Mini Countryman. Az azonban mégis egyértelmű, hogy a tervezők ugyanazt a célközönséget próbálják megcélozni, igazán erőteljes, önálló ötletek nélkül.
Az autó műszaki tartalmáról – azon kívül, hogy tisztán elektromos a hajtás – egyelőre nem mondtak semmit, az viszont már korábban sem volt titok, hogy ennek a kifejlesztése teljes egészében a Geely feladata lesz, a Mercedesnek ehhez nem lesz sok köze.
A tervek szerint a jelenlegi Smart modellek – az EQ Fortwo és az EQ Forfour – 2023-ig készülnek még az időközben eladott Smart üzemben Hambachban, akkor váltják fel ezeket a Kínában fejlesztett és gyártott típusok. Azaz még nagyjából másfél-két éve van a Geelynek, hogy elkészüljön a gyártásra kész modellekkel, amelyek közül egy biztosan nagyon emlékeztet majd a Concept #1-ra.