Nem csak a szén-dioxid ellen megy a BMW
A BMW i3 ugyan idővel meglehetős siker lett, ám a 2013 óta gyártott fecske önmagában nem csinált nyarat, nem követték elég gyorsan további i modellek. Így most öles léptekkel kell kapaszkodnia a bajor cégnek, hogy behozza a lemaradását. Hiszen időközben ott tartunk, hogy több Tesla Model 3 fogy Európában, mint 3-as BMW.
A Müncheni Autószalon BMW standján azonban egy olyan koncepcióé a főszerep, amely nem elsősorban a villanyautóságról szól. Persze szilárdtest-technológiás, azaz jelenleginél magasabb energia sűrűségű és biztonságosabb akkumulátoros elektromos hajtás lódítaná előre az i Vision Circular koncepciót, ha működő lenne. A gyár számára azonban ennél fontosabb, hogy tágan értelmezi a környezetvédelmet. Túlnyomórészt újrahasznosított anyagokból készül ugyanis, megújuló áramforrásból táplálkozva gyártják, és sokáig használható marad, így nem csak a fogyasztása és a károsanyag-kibocsátása alacsony, hanem az életciklus alatti teljes környezeti terhelése is. Ebben látja a BMW a 2040-es évek kompaktját, így lehet szerintük fenntartható a luxusautó gyártás.
És nem csak a technológia tiszta, az autó kisugárzása is vadonatúj irány a bajor cég számára. A sziluett egységes, és szinte a manapság nem különösebben divatos egyterű elv mentén építkezik. Rövid az orra, még jelentéktelenebb a fara, és hatalmas köztük az utastér, az egészet pedig egyetlen ív rajzolja meg, keréktől kerékig. Ez nagyon más, mint amit a BMW-től megszokhattunk, talán csak az i3 járt ilyesmi utat, nem véletlen, hogy annak utódját sejtik a koncepcióban.
Odabent szintén újrahasznosított anyagokkal találkozhatunk, de ettől még a kényelem és a letisztult, egyszerű kezelőfelület a két kulcsszó. A koncepció egész oldalát megnyitja a kétszárnyú, hatalmas ajtó, de ekkora méretben kevés az esély a szériagyártásra, inkább csak a jobb betekintést segíti. Nincs sok fogás az i Vision Circular koncepción, mert egyrészt tényleg alaposan végig gondolt, egységes tervnek tűnik, másrészt azonban ez még a holnapután BMW-je, ha egyáltalán – sok minden megváltozhat, mire valami leszármazottja gyártásba kerül.
A jelszavait, és elveit azonban már a most előkészület alatt álló „Neue Klasse” követi majd, azaz a körkörös, mindenre kiterjedő tisztasági cél vezérli a BMW-k következő generációját. Érdemes alaposan megnézni az i Vision Circular orrát is, állítólag ugyanis egy ilyen letisztult, kevesebb elemből építkező, digitális megoldásokat is bevető és sokkal barátságosabb nózi követi a két éve, szintén az IAA-n bemutatott, hódítóan nagy veséket. Már nagyon várjuk.