A BMW stand fő attrakciója az i Vision Circular koncepció volt, amire feltűnően visszafogott, szinte már szelíd frontot álmodott a tervező. De ez majd a következő utáni generáció lesz. Mellette viszont három olyan modellt lehetett először megtapogatni élőben, amelyek pont az agresszív kettős pajzs megoldást alkalmazzák. Az iX-ről gyakorlatilag mindent tudunk már, úgyhogy kevés meglepetést tartogatott a szalonban kirakott szériapéldány, bár számomra csak most, élőben derült ki, hogy az ajtókat és a csomagtartót kinyitva fedetlen karbonszálas műanyag felületekkel találkozunk. Ez kellemesen i3 ízű emlékeket idéz, de ennél fontosabb, hogy most már tényleg érkezik az iX, állítólag egy hónapon belül próbálhatjuk is.
Premierjét tartja az i4, és belső égésű motorokkal szerelt testvére, a 4-es Gran Coupé is. Utóbbit azonban egy kicsit mintha szégyellnék, mert a szalon első napján ott nem, csak az amúgy is Münchenben székelő BMW Welt parkettjén lehetett megtekinteni, az új 2-es kupéval egyetemben. Az i4 ezzel szemben tömegeket vonzott a Szalonban, hiszen ezt már eleve elektromosnak tervezték, úgy helyezték el a kerekeit, a váz sarokpontjait, hogy tudták, belemegy majd az iX hajtáslánca. A legvadabb verzió, az i4 M50 teljesítménye 400 kW (544 Le) összkerék-hajtással, de lesz hátsókerék-hajtású változat is, 250 kW (340 Le) teljesítménnyel. Mindkét változatot felkészítik az erős BMW-hez méltó hosszú távú utazásra is: az M50 521 km, a másik változat 590 kilométeres WLTP szerinti hatótávot tud majd állítólag. Ennek kipróbálására sem kell sokat várni, hiszen legkésőbb jövő év elején magyar szalonokban is feltűnik majd az i4 elektromos négyajtós kupé.
A Mininél kevesebb az újdonság, bár egy Urbanaut nevű távoli jövőbe mutató koncepcióval ők is jelentkeztek. Ennél szerintem izgalmasabb a Mini Strip, melyet Paul Smith divattervező vezetésével alkottak meg. Bolondságnak hangzik ugyan, hogy szinte befejezetlenül hagyta a munkára megkapott Mini Cooper SE vázát, de az eredmény 2021 világában szokatlanul közel áll az eredeti, 1959-es Mini koncepcióhoz. Hiszen Alec Issigonis is egy már ismert, gyártásban levő motor köré húzott fel olyan autót, melybe mindenből a lehetséges legkevesebb került, és éppen ilyen a Strip koncepció is. Ha csak annyit puhítanak rajta, hogy a törésteszteken ne vérezzen el, akkor szerintem érdemes lenne gyártásba engedni, mert volna rá jelentkező.