Élőben nyerőnek tűnik a Dacia Jogger
A Dacia Jogger kimondott célja három modell, a Logan MCV, a Dokker és a Lodgy leváltása egyetlen autóval, de hallgatólagosan az is ott van a levegőben, hogy a terepes Duster a cég legnagyobb sikere. Így a Jogger inkább terepkombi ott, ahol a Lodgy Stepway egyterű volt, bár négykerék-hajtást ez sem kaphat.
Érdekes élmény volt Lodgy tulajdonosként a Sandero Stepway vezetése, mert az volt a benyomásom, pont ott javítottak, ahol a leginkább kellett. Jobb ülés, ügyesebb műszerfal, kellemesebb kárpitok-kapcsolók jellemezték, és mindez egy-az-egyben átkerült a Joggerbe. De úgy, mintha a B oszlopig azonos lenne a két autó, bár nyilván nem teljesen így van, mert akkor nem lenne elég ekkora lépcső a hátsó ajtó sarkánál. Mégis ezt az élményt erősíti a tény, hogy a Sandero egyetlen motorja, az egyliteres turbó lesz a Jogger egyetlen motorja is a következő két évben.
A vezetőülés mögött mintha egy picit átrajzolt Lodgy-t látnék. Az ablakok valamivel kisebbek, különösen a harmadik üléssor lett sötétebb hely, mint eddig volt, viszont az ülések és a helykínálat ugyanaz, mint Lodgy-ban. Egyetlen változás, hogy valamivel elegánsabb a középső sor reteszelése, amúgy számomra minden pont olyan az újdonságban, mint a saját, 2019-es kocsimban, az ülések párnázása és kárpitja is hasonló.
A kiállított, jól felszerelt modellt tapogatva az is kiderült, hogy rákerült a Sandero Stepway-en annyira megdicsért integrált tetőcsomagtartó. A rendszer lényege, hogy a hosszanti tetőléc egy szakasza kicsavarozható és keresztbe fordítható, így nem kell keresztrudakat a garázsban tárolni, hanem mindig rendelkezésre áll cuccoláshoz. A másik újdonság a 2023-ban érkező hibrid változat lesz, mely a Clio E-Tech hajtásláncát kapja, tehát tölteni nem lehet majd sajnos. A miértre egyszerű választ kaptam: PHEV-ként túl drága lenne a Dacia jelvényhez.
A gyáriak viszont azt megerősítették, hogy a hibrid is hétszemélyes, mert a hátsó rész padlója alatt van elég hely az aksinak. Érdekes mellékzönge, hogy ezzel bemutatkozik az első „kétpedálos”, azaz automata Dacia egyterű, a Lodgy, ugyanis csak manuális váltót kapott. Megfelelő árazás esetén bizonyára népszerű lesz a hibrid Jogger nálunk is, hiába fut ki a nagycsaládos támogatás, mire a szalonokba ér.