A Toyota már az utcán teszteli a szilárdtest-akkus hajtást

2021.09.12. 07:04

A japán óriásvállalat kapcsán egyszerre szokás panaszkodni és egyetértőleg hümmögni azon, hogy megkésve, látszólag kelletlenül veszi fel a villanyautós ritmust. Ennek magyarázata abban állhat, hogy az eladott autóiknak nagyon nagy hányada hibrid, így a márkát nem fojtogatják annyira az emissziós kvóták, mint a versenytársakat. Egy másik nézet szerint simán csak lassan reagálnak a változásra, de épp a múlt héten jelentették be, hogy óriási összeget (13,6 milliárd dollárt) fektetnek akkumulátor-technológiába, vagyis a szándék már megvan.

allsolid.png

Szintén régóta emlegetik, hogy a Toyota a forradalmi szilárdtest-akkumulátorokban reménykedik, tehát ki akarja bekkelni azt a pár év(tized)et, mire ezek a kutatások/fejlesztések beérnek. Ennek látjuk most halvány jelét, Japánban, a közutakon bukkant fel egy prototípus, amely a feliratai szerint szilárdtest-akkumulátorokkal van szerelve. Az autó alapját egy már ismert koncepció, a 2019-es Tokyo Motor Show-n bemutatott LQ adja.

A Toyota kommunikációért felelős alelnöke, Masahiko Maeda szerint az autót tavaly júniusban építették, idén augusztusban pedig rendszámot is szereztek rá, ami a japán bürokráciát ismerve önmagában áttörést jelent. Hogy csak az olimpia farvizén kapaszkodó PR-fogásról van-e szó vagy tényleg közelít a rég várt forradalom, ennyiből nehéz megállapítani, az mindenesetre bíztató, hogy Dél-Koreával és főleg Kínával szemben lemaradó Japánban több száz, a technológiával kapcsolatos védjegyet jegyeztettek be az elmúlt években.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.