Európai terjeszkedésre készül a Nio
Norvégiában már kapható az ES8 SUV, de a német piacon egy másik típussal, az ET7 szedánnal törne utat magának a márka, 2022 végétől.
A Nio márka 2017-ben bukkant fel, szó szerint a semmiből, viszont egyike volt azoknak a vállalkozásoknak, amelyek a felvázolt menetrend szerint elkezdték a gyártást. Az üzlet lassan indult, de azóta gyakorlatilag évente duplázza meg az eladásait a márka: 2018-ban 8100, 2019-ben 21 ezer, 2020-ban 44 ezer autót adtak el, az idén pedig már júliusban 53 ezer felett jártak az eladásaik.
Európában egyelőre csak Norvégiába szállítanak, méghozzá a legnagyobb, ES8 jelzésű SUV modellt forgalmazzák, és úgy néz ki, olcsóbb autókkal nem is próbálkoznak. A 2022 második felére tervezett németországi piaci bevezetést az ET7 típus köré szervezik, ami egy Tesla Model S utánérzés, akár 150 kWh-s akkumulátorral és ezer kilométeres hatótávval.
A cég elnöke, William Li a német Frankfurter Allgemeine Zeitungnak nyilatkozva azt is elmondta, hogy az európai gyártás megszervezését is fontolgatják, egy helyi partnerrel közösen. A Nio vezetője partnert ugyan nem jelölt meg, de abból kiindulva, hogy a közelmúltban a Lotus Technology egyik nagy befektetője lett, sejthető, hogy a lehetséges partnereket is a Lotus tulajdonosa, a Geely vonzáskörzetében érdemes keresni.
A Nio terveiben az az érdekes, hogy olyasmivel próbálkoznak – bejutni a német piacra – amibe az eddig próbálkozó kínai autógyártók rendre randán belebuktak. A tapasztalatok szerint ugyanis a németek megnézik, hogy mit vesznek: itt egy gyengébb EuroNCAP törésteszt, vagy rossz teszteredmény a helyi lapoktól meg tudja pecsételni egy új márka sorsát. A Nio ugyanakkor minőségibb terméknek tűnik – legalábbis így messziről – mint a korábbi próbálkozások, így még az is lehet, hogy simán felrúgja az eddigi trendet.